BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Otjerajmo stres… evo i kako!

stres_916156109

 

 

 

 

 

 

 

 

Misli bježe, koncentracija opada, napetost raste, osjećate unutrašnju neprijatnost, paniku – to su oni, tipični simptomi stresa, koji nas izbacuju iz ravnoteže.Šta raditi? Naučiti – upravljati stresom,  jer to pomaže, ne samo da se vratite u formu, nego i da eliminišete bolest, i čak, usporite proces starenja.

  1. Češalj.

U toku radnog dana, provedenog ispred monitora, mimična muskulatura postaje veoma napeta, tako da glava postaje veoma teška i počinje da boli. Jedan od načina izbjegavanja stresa – češljanje kose u trajanju 10-15 minuta. Ova procedura pomaže „aktivirati “ krv i osloboditi mišiće.

  1. Hrana.

Ukusna hrana – efikasni antistres doping. Sačuvati dobro raspoloženje, osloboditi se stresa pomaže masna riba, koja sadrži omega-3 masne kiseline, veoma korisne za nervni sistem. Ako ne volite ribu, pojedite sladoled ili bananu. Ove namirnice su bolje od antideprisiva.

  1. Istrljajte dlanove.

Još jedan način da se ublaži napetost i izbjegne stres. Potrebno je svom snagom protrljati dlan o dlan, dok dlanovi ne postanu vrući. Takođe je korisno i protrljati uši. Na taj način, brzo ćete se vratiti i fokusirati na posao.

  1. Isprati konflikte i stresove.

Izboriti se sa negativnom emocijom  pomaže 15-minutno tuširanje. Stanite ispod toplog mlaza vode, tako da on masira glavu i ramena. Ubrzo ćete osjetiti kako voda odnosi sa sobom sve nepotrebno.

  1. Boje.

Psiholozi su otkrili da oslikavanje bojanke u roku od 2-3 minuta u periodima pojačanog stresa petostruko povećava vjerovatnoću da se svi poslovi završe na vreme.

  1. Čaj sa hibiskusom.

Nagomilavanjem radikala čovek ima osećaj panike i anksioznosti-karakteristike stresnog stanja. Hibiskus ne daje radikalima gomilanje, kao da i h razvodnjava, i na taj način pomaže oslobađanju od stresa, ne izazivajući u vama malaksalost.

  1. Spremanje.

Razvrstavanje stvari na svoja mjesta pomaže da se fokusirate i organizujete misli. Sem toga, uredne police, ladlice, fioke, ormari, daju pozitivan psihološki efekat  – spoljašnja uređenost i organizovanost nesvjesno se prenosi na sopstven život.

  1. Ples.

Obavezno plešite kod kuće. Ritmički pokreti uz muziku idlično pomažu eliminisanju stresa. Osim toga, ples doživljavamo kao zabavu, za razliku od sličnih vježbi u fitnes klubu.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton