BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Sve o vitaminu C

VitaminC
Vitamin C je jedna od najvažnijih supstanci u ljudskom tijelu. Jača imuni sistem i ukoliko se uzima preventivno, može na primjer smanjiti dužinu i jačinu prehlade. Pored toga, vitamin C je važan za izgradnju vezivnog tkiva. 

Ljudi nisu u mogućnosti da sami produciraju askorbinsku kiselinu ili vitamin C, te se zato njegova kompletna potrebna količina mora unijeti hranom.

Drastični manjak vitamina C dovodi do bolesti skorbut koja je u današnjem vremenu, bar u razvijenim zemljama jako rijetka.

Nutricionisti preporučuju dnevno unošenje od bar 100 mg vitamina C. Ta potreba se može pokriti već sa dvije narandže.

Citrusi, u koje pored narandži spadaju limuni, grejfrut, mandarine itd. su klasični davaoci vitamina C.
Ali neke vrste voća i povrća imaju još puno veće količine vitamina C u sebi od citrusa. Kod nekih vrsta smo iznenađeni kada čujemo da su puni vitamina C, kao što su na primjer kupus, karfiol i brokula.

Voće i povrće imaju u sebi najviše vitamina i minerala u sirovom stanju. Veliki dio, pogotovo na visoku temperaturu osjetljivih vitamina se uništi kuhanjem. Vitamin C spada u vitamine koji su osjetljivi na toplinu, te bi se povrće koje ga sadrži trebalo samo kratko i sa malo vode dinstati, da bi se zadržala što veća količina ovog važnog vitamina.

Voće sa najvećom količinom vitamina C su acerola sa 1700 mg vitamina C po 100 g, te camu- camu sa 2000 mg vit. C po 100g. Ipak, pobjednik je australijska kakadu šljiva (Terminalia ferdinandiana) sa 3000 mg vit. C po 100g, znači čak 3% njenog ploda je vitamin C.

Špinat u sebi ima 50 mg vitamina C po 100 g, isto kao i narandže.

Paprika je prava vitamin C “bomba”, a količina vitamina C u njoj zavisi od njene boje i da li je prerađena ili ne. Tako da sirova, crvena paprika ima 140 mg vitamina C po 100 g, a zelene, skuhane ili pržene paprike dosta manje od toga.

Brokule imaju u sebi u sirovom stanju 95 mg vitamina C po 100 grama, a srodna mu prokula čak 110 mg po 100 g.

Peršun je prava vitamin C “bomba” i sadrži 160 mg vitamina po 100g. Jedina mana mu je što se uglavnom koristi manja količina peršuna po obroku u poređenju na druge vrste voća i povrća. U svakom slučaju, koristite što više peršuna, a ako je na tanjuru samo kao dekoracija, obavezno ga pojedite.

Borovnica ima 175 mg vitamina C po 100 grama, a egzotična guava 270 mg po 100g.

Pasji trn (Sanddorn) je sirov prekiseo da bi se jeo, te se koristi prerađen kao sok ili se u manjim količinama dodaje u kompot. 100 g sadrži 450 mg vitamina C.

Količina vitamina C u šipku jako varira u zavisnosti od sorte i zrelosti. Prosjek je 1250 mg po 100 g.

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton