BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Trikovi kako se riješiti zatvora

e24891deea16174b9ad5

Neki od savjeta su sjedenje na zahodu barem 15 minuta, to će potaknuti rad crijeva, ali postoji još genijalnih trikova koji će vam donijketi olakšanje…

Nedovoljno vlakana, preskakanje obroka i premalo kretanja temeljni su uzroci opstipacije ili zatvora. Zato tijelo morate ponovno naučiti da funkcionira kao sat. Normalan i poželjan razmak od jela do stolice iznosi od 12 do 48 sati, eventualno do 72 sata. Ako stolica izostaje dan, dva ili tri, niste u problemu.

Neko ima takav ritam cijeli život i normalno mu je da ima stolicu svaka tri dana. No više od toga nije poželjno jer zatvor oštećuje sve organe, izaziva glavobolje i migrenu, nadutost, bol u trbuhu i leđima –tvrde ljekari

No postoje trikovi koji mogu pomoći da se riješite zatvora i osjećate manje umorno, natečeno ili razdražljivo. Nijedan obrok ne biste trebali preskakati jer i samo uzimanje hrane potiče crijeva da rade. Gastroenterologinja Joanne Wilson zato savjetuje da dan počnete doručkom.

Ni unošenje previše vlakana odjedanput nije dobro. Iako potiču proces probave, vlakna stvaraju plinove i nadutost.

– Buđenje, skakanje pod tuš i brzinski doručak možda su super za produktivnost, ali nisu i za vašu probavu. Jedenje ujutro budi crijeva, a vi nećete sigurno obavljati nuždu u javnim WC-ima gdje nemate dovoljno vremena za sebe. Zato se ujutro probudite ranije tako da imate vremena sve obaviti. Računajte da ste spremni za kupaonicu i pola sata nakon prvog obroka – kaže Nicolette Francey s njujorškog Medical koledža.

Izbjegavajte crveno meso jer hrana bogata željezom može izazvati zatvor. I kalcij može stvoriti probleme pa s jelovnika privremeno maknite mlijeko i sireve. Čak i proteini te masti potiču oslobađanje hormona koji usporavaju probavni tranzit.

– Ni unošenje previše vlakana odjedanput nije dobro. Iako potiču proces probave, vlakna stvaraju plinove i nadutost kojih se nećete tako lako riješiti. Ako vam vlakna nikad nisu bili prijatelji, ne morate se daviti u mekinjama svakodnevno. Tri dnevne porcije povrća, dvije voćke i malo integralnog kruha trebalo bi biti dovoljno da crijeva normalno rade. Rabarbara, artičoke i mahunarke također pomažu jer su prirodni laksativi – kaže dr. Elaine Feldman, profesorica na Medicinskom koledžu u Georgiji.

Ako imate blagu nelagodu od zatvora pokušajte s čepićima od glicerina, rastopljenim magnezijem ili svježe iscijeđenim sokom, primjerice od naranče. Ponekad će pomoći i šalica tople juhe ili šalica kave jer kofein potiče pražnjenje crijeva. Organizam držite hidriranim pa ga “ispirite” s osam čaša vode dnevno kako biste omekšali stolicu. Ujutro najbolje natočite bocu od 1,5 ili dvije litre s vodom i pokušajte je ispiti polagano do kraja dana. Mislite li da što dulje sjedite na dasci to bolje? Ne, jer vam to neće pomoći riješiti se zatvora. Naprežete li se pretjerano samo možete stvoriti dodatne komplikacije u vidu hemoroida ili prolapsa rektuma.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton