BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Lijek za postporođajnu depresiju

, Image: 247096760, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful; Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: yes, Credit line: Profimedia, ImageSource

Postporođajna depresija je dosta čest problem kod mnogih novih majki. Dosta čest, ali opet se o njemu toliko često ni ne govori. Neka su istraživanja pokazala da će od postporođajne depresije patiti jedna od tri žene i to u prvih 5 godina nakon poroda.

Također, kod većine žena ova vrsta depresije nije akutna, odnosno stalna, već povremena, odnosno događaju se epizode depresije. Depresija počinje neko vrijeme nakon poroda, a može potrajati i godinama nakon rođenja djeteta, a kod mnogih žena problem je s vremenom samo ozbiljniji.

Novo istraživanje pokazalo je da postoji lijek za postporođajnu depresiju, a koji ne uključuje farmaceutske lijekove.

Najbolji lijek za postporođajnu depresiju je vrijeme za sebe

Istraživanje je provedeno je više od 1500 novih majki u Australiji i istraživači su njime otkrili vezu između simptoma depresije kod novih majki u prvih šest mjeseci nakon poroda i uzimanja vremena za sebe. Naime, simptomi depresije su se smanjivali kako su nove majke uzimale više vremena za sebe.

Istraživanje je pokazalo da najmanje šanse za depresiju imaju majke koje su barem jednom ili više puta tjedno uzele vrijeme za sebe. S druge strane, majke koje nisu imale nikakvo vrijeme za sebe (ili izuzetno rijetko) su imale i tri puta veću šansu da razviju postporođajnu depresiju koja se samo povećavala s vremenom.

No, samo reći da bi majke, naročito nove majke, trebale uzeti vrijeme za sebe, je puno lakše reći nego napraviti. S jedne strane imamo majke koje jednostavno nemaju kome ostaviti dijete na čuvanje, a s druge, što je i češće slučaj, majke se teško odvajaju od svog djeteta.

Kako uzeti vrijeme za sebe?

Uzeti vrijeme za sebe ne znači da morate otići na wellness vikend da se odmorite i opustite. Ženama uključenima u ovo istraživanje vrijeme za sebe je često značilo i odlazak kod frizera, duga kupka u udobnosti vlastita doma, gledanje televizije pa čak i odlazak u trgovinu. Možda shopping namirnica i nije neko opuštanje, ali barem nećete morati kupovati namirnice s djetetom u rukama.

Bez obzira na to kako odlučili iskoristiti svoje vrijeme za sebe, važno je da ga iskoristite. Uostalom, vrijeme porodiljnog dopusta možete iskoristiti i za profesionalni razvoj, odnosno razvoj karijere. Osim što će vam vrijeme koje nećete provesti na poslu omogućiti da se barem malo odmorite od stresa (barem onog na poslu), omogućit će vam i dovoljno vremena da razmislite jeste li zaista na karijernom putu na kojem želite biti. Mnoge su poduzetnice, o čijim ste životnim i profesionalnim pričama imale priliku čitati, upravo na porodiljnom odlučile pokrenuti vlastiti biznis.

Na kraju, nemojte se bojati tražiti pomoć od vaše obitelji – supruga, roditelja, braće i sestara. Pa čak i prijatelja. Nitko ne može sve sam i ne mora vas biti sram priznati da trebate pomoć i da trebate malo vremena za sebe. Pa makar i da napokon u miru pročitate tu knjigu koja vam već mjesecima stoji na polici.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton