BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Promjene raspoloženja u trudnoći

simptomi-u-trudnoci-koje-ne-smijete-ignorirati-13-469x313-20130604120117

Promjene raspoloženja su česte u trudnoći. U jednom trenutku osjećate se sretno, bezbrižno ili ushićeno, dok se samo nekoliko minuta kasnije možete osjećati depresivno, nervozno ili tužno. Dovoljan je samo mali poticaj i suze će poteći same od sebe. Zvuči poznato?

Promjene raspoloženja u trudnoći posve su normalne, naročito u prvom tromjesečju (uglavnom od šeste do desete nedjelje) i pred sami kraj trudnoće (to su i inače turbulentna razdoblja, kada žena prolazi kroz najveće promjene). Hormonalne promjene najčešći su razlozi promjene raspoloženja u trudnoći. Kada niste trudni, hormoni estrogen i progesteron, koje vaše tijelo proizvodi i koji reguliraju reproduktivni sistem organizma,  su u savršenoj ravnoteži. Međutim, u trudnoći, proizvodnja ovih, ali i drugih, hormona je pojačana i često nije u ravnoteži. Upravo taj hormonalni debalans u organizmu izaziva emocionalne promjene.

Ipak, hormoni igraju samo djelomičnu ulogu u trudničkoj promjeni raspoloženja. Tu su i ostali faktori koji mogu utjecati na promjenjive emotivne manifestacije. To može biti umor, dodatni fizički napor, promjene metabolizma, te sama spoznaja da se vaš život mijenja i da se trebate pripremiti za posve novu ulogu.

Šta možete učiniti?

Nije jednostavno staviti emocionalni debalans pod kontrolu, čak i ako niste trudni. Ipak, možete učiniti nekoliko stvari za sebe i time olakšati i ublažiti emocionalni stres koji se ispoljava kroz promjene raspoloženje. Evo i kako:

Posvetite vrijeme sebi – Opustite se na način koji vam najviše prija. To može biti masaža, šetnja, kupka ili dobar film. Priuštite sebi trenutke koji vas opuštaju što je češće moguće. To će pomoći da se smanji ukupni nivo stresa.  Promjene raspoloženja će se i dalje dešavati, ali ako posvetiti vrijeme sebi, bolje ćete se nositi sa emocionalnim usponima i padovima kojima ste izloženi.

Jedite dobro – Uravnotežena ishrana je neophodna u trudnoći kako bi vaše tijelo dobilo sve hranjive tvari potrebne bebi za rast. Međutim, dobre prehrambene navike pomoći će i u reguliranju hormonalnih promjena, a to će utjecati i na smanjenje nivoa promjene raspoloženja. Zdrava prehrana će vam dati i neophodnu energiju kako biste se lakše suočili sa nastalim promjenama.

Vježbajte – Plivanje, joga, hodanje ili neka druga aktivnost koja vam godi, pojačat će nivo endorfina (hormona sreće) u vašem organizmu. Vježba je odličan način da se oslobodite stresa, tjeskobe i frustracije. Ne samo da ćete se fizički bolje osjećati, nego ćete osjećati i kontrolu nad promjenama u vašem organizmu.

Pričajte o tome – Svaki problem je mnogo podnošljiviji ako o njemu razgovaramo. Nemojte držati u sebi tjeskobu zbog promjene raspoloženje, već o tome razgovarajte sa partnerom, članovima obitelji, prijateljima ili čak sa ljudima koje i ne poznajete: na forumima, rudničkim tečajevima itd… Razgovor sa osobom koja vas razumije i koja će vam pružiti emocionalnu podršku će prepoloviti opterećenje i dati vam osjećaj da niste sami.

Njegujte odnos s partnerom – Potpuno je razumljivo i normalno da vaš partner ne može do kraja shvatiti ono što ne može niti iskusiti. Vaš partner direktno osjeća promjene kroz koje prolazite, ali ih često ne razumije, pa o tome trebate razgovarati. Provodite što više vremena zajedno i razgovarajte o trudnoći i svim promjenama koje se dešavaju.

Promjene raspoloženja u trudnoći su potpuno prirodne i znak su da hormoni rade svoj posao kako bi se beba ispravno razvijala. Međutim, ukoliko osjećate kontinuirane i intenzivne promjene, praćene konstantnim osjećajem depresije i tjeskobe, obratite se vašem doktoru.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton