BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Važnost vitamina i minerala

prehrana

Danas su žene više od muškaraca sklone poremećaju prehrane. Zbog loših prehrambenih i životnih navika te svih dijeta koje drže, u organizmu nemaju dovoljno vitamina i minerala.

Žene bi u organizam trebale unositi dovoljno kalcija jer osim što im gradi zube i kosti, ublažava i predmenstrualne simptome, štiti od raka debelog crijeva te održava krvni tlak. Kalcij im je potreban i za pravilan rad središnjeg živčanog sustava i kontrakciju mišića.

Za vrijeme menopauze se smanjuje razina estrogena u organizmu što može dovesti do gubitka koštane mase, stoga je od najranijeg djetinjstva potrebno unositi dovoljno kalcija i vitamina D. Osim toga treba i vježbati kako bi se smanjila mogućnost gubitka koštane mase u kasnijoj dobi. Svi mliječni proizvodi imaju puno kalcija, no možete ga naći i u bademima, kelju, sušenim smokvama, žitnim pahuljicama i prirodnim voćnim sokovima. Redovito vježbanje i prehrana bogata voćem, povrćem i mliječnim proizvodima će rezultirati zdravijim kostima.

Da bi se održala potrebna količina kalcija i fosfora, tu će pomoći vitamin D. On doprinosi rastu i razvoju stanica i jača imunološki sustav. Glavni izvor vitamina D je vaše tijelo, a kada organizam izlažemo blagom suncu, organizam će proizvesti ovaj vitamin. Osobe koje provode malo vremena u vanjskim aktivnostima su u deficitu s vitaminom D. Hrana koja ima vitamin D su losos i jaja, a možete ga uzimati i kao dodatak prehrani.

Za uspješan prijenos kisika tijelom je zaslužno željezo, a ako vam ga manjka u organizmu, možete osjećati umor. Previše željeza u organizmu je također opasno. Željezo u organizmu opada za vrijeme menstruacije pa je bitno tada jesti hranu koja je bogata njime.

Folna kiselina je bitan vitamin koji je topiv u vodi a dobra je pomoć za stvaranje crvenih krvnih stanica, smanjuje razinu homocisteina i sprječava u začeću urođene mane. U tamnijim namirnicama se nalazi više folne kiseline pa ga možete naći u grahu, špinatu i žitaricama.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton