BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


10 mitova o mršavljenju u koje ne treba da vjerujete

mitovi_dijeta

Kad je mršavljenje u pitanju svuda i svako ima neki savjet da vam da šta treba kada i kako da radite, e ako vam dodju sa ovim savjetima, razmislite da li ćete uzeti te savete u obzir, jer ne samo da će vas mnogi od njih spriječiti da dugoročno izgubite višak kilograma već mogu da ozbiljno ugroze vaše zdravlje.

Detoks je dobar način da započnete dijetu

Detoks je ustvari takozvana brzinska dijeta koja vam u većini slučajeva uskraćuje veoma važne grupe namirnica što dovodi do toga da vi posle par dana gladovanja počnete jesti normalno ili još više jer ste izgladnjeli i željni svega i tako nabaacite još koji kilogram više jer organizam reaguje skladištenjem masnih naslaga u strahu da mu se ponovo ne dese dani “gladovanja”.

Srežite 3500 kalorija i izgubite pola kilograma

Kalorije unutra kalorije napolje tj krilatica “calories in vs. calories out” baš i nije tačna kako se dugi niz godina mislilo a neki i dalje promovišu ovaj način mršavljenja. Naime naš organizam je malo komplikovaniji od ovoga,naravno da treba da unosite manje hrane i više da se krećete, ali takodje je veoma bitno ko, koliko hrane, koje hrane, kada unosi, kada je aktivan, da li je insulinski rezistentan i da li mu svi hormoni rade kako treba i na osnovu cjelokupne slike možemo da odredimo dijetu a ne samo smanji kalorije i više se kreći, neki ljudi imaju malo dublji problem koji ne može ovim da se riješi te se demorališu.

Ugljeni  hidrati su najveći neprijatelj

Kao što su se decenijama masti satanizovale sada se satanizuju ugljeni hidrati, i svi bježe od njih što bi kod nas rekli ko djavo od krsta! I jeste istina je da nam bijelo brašno, nekima i integralno, šećer , grickalice,čokolade, keksi itd ne trebaju ama baš ni za šta i to bi svi, a ne samo kad je dijeta u ptanju, trebali da zaboravimo da postoje. Ali koštunjavo voće, voće, mahunarke , razno drugo povrće molimo vas nemojte izbegavati jer je veoma zdravo i samo bi napravili štetu svom tijelu.

Ako hoćeš rezultate moraš krv i suze da proliješ u teretani

Istina je da je veoma nezdravo a za debljanje pogubno ako po cijli dan sjedimo za komjuterom, svaki 10jmetara predjemo kolima i posle posla preležimo na kauču…oko toga se niko ne spori, ali ako ste 30 godina bili neaktivni a krenete da trčite maraton završićete u bolnici sto posto, ili krenete da dižete 80 kg iz benča. Ne možete očekivati  od svog tijela da odjednom radite vježbe koje rade bodibilderi, morate prvenstveno krenuti sa brzim hodanjem, laganim vježbama i postepeno ćete dobijati snagu i kondiciju. Ako krenete odjednom na veoma naporne vježbe demoralisaćete se i odustati.

Masti vas prave debelim

Ovo smo već sto puta pisali i trebalo bi već i vrapci da znaju na grani al ajde da ponovimo: Masti su dobre za vaš organizam i nisu uzrok debljanja, naime u 53 kontrolisanih studija koje su trajale po više mjeseci i godina uvek se ispostavljalo da su dijete sa niskim unosom rafinisanih UH a dista masti pobjedjivale one sa niskim unosom masti kaže dr Mark Himan direktor Klinike za funkcionalnu medicinu u Klivlendu,. Ispostavilo se posle mnogobrojnih istraživanja da masti smanjuju apetit, ubrzavaju naš metabolizam i smanjuju taloženje masti, dok su rafinisani ugkjeni hidrati i šećer uzrok toga. Izbacite šečer i rafinisane ugljene hidrate (preoizvedenu brzu hranu,konditorske proizvode, pekaru itd) i ubacite zdrave masti (bademe, orahe, maslinovo ulje, avokado, kokosovo ulje, domaću mast, domaća jaja…)ji zagarantovan vam je zdrav gubitak kilograma.

 Ne treba jesti posle 7h uveče

Koliko je ovo bezveze znaju svi koji idu na spavanje posle 23h, a većina nas je takvih, zar ne? Znači četiri sata pre spavanja, plus spavanje osam sati, plus jedno dva sata ujutro dok ne doručkujemo to znači bar 14 sati bez hrane, organizam automatski se namješta na mod za preživljavanje i sve što unesete odmah skladišti je ne zna kad će ponovo da jede…Znači ne smije tako da se generalizuje, već nemojte jesti otprilike 2 sata pred spavanje i ujutro gledajte da jedete  za jedno sat vremena od budjenja, u toku dana nemojte izmedju obroka imati više od 4-5 sati.

Preskakanje obroka će smanjiti koliko kalorija unosite u toku dana

Ovo ko do sada nije shvatio sada obavezno da nauči. Preskakanje doručka je najčešće i vjerujte to je jedan od razloga debljanja. To nam neće “uštedjeti” kalorije nego ćemo do jedan sat popodne biti toliko gladni da ćemo umjesto konzerve tunjevine i zelene salate za ručak moći pojesti vola i posle toga kilo torte.

Morate da se naviknete na osjećaj gladi

Ako vam ceo dan krče crijeva to ne znači da ste na dobrom putu da izgubite kilograme već pamet a bogami i da dobijete čir na želucu. U mnogim dijetama nema dovoljno proteina a ima dosta praznih kalorija. Gledajte da u obroku imate dovoljno proteina, dosta povrća i  masti, jer nas to drži sitim.

Možete da jedete koliko god hoćete zdravih masti

Jedenje bilo čega u ogromnim količinama nije dobro za naš organizam, pa tako ni masti koliko god zdrave ono bile. Od kada su počeli da se razotkrivaju istine da masti i nisu tako loše,neki ljudi su to shvatili kao zeleno svjetlo da jedu masnu hranu u velikim količinama. Znači nema ništa loše, naprotiv, ako pojedete dva jajeta sa suhim mesom za doručak, ali nema šanse da smršate ako jedete 6 jaja i 200 grama suhog mesa ..

Kalorija je kalorija

Pa nije baš svaka ista. Nemojte se lagati da je potpuno isto ako pojedete za obrok kutiju keksa ili  šniclu sa dosta povrća ako oni imaju istu kalorijsku vrednost. Keks koji ima dosta šećera će podići lučenje insulina koji će oboriti šećer u krvi i onda ćete za sat vremena biti ponovo jako gladni, što vam se sa šniclom neće desiti a da ne pričamo o nutritivnim vrijednostima za organizam.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton