BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako liječiti osteoporozu

 kalcij

Jedna od tri žene je ugrožena od osteoporoze, a i jedan na prema pet muškaraca. Da bi spriječili nastanak osteoporoze preporučuje se dovoljno kretanja i mliječni proizvodi. No je li to dovoljno? Naglasak nutricionista i liječnika je na pravilnoj prehrani bogatoj kalcijem, no ipak, u posljednje vrijeme se stručnjaci pitaju je li to dovoljno?

Starenjem nam popada gustoća i kvaliteta kostiju, a zbog toga dolazi do povećanog rizika od osteoporoze. Ona zapravo dolazi neprimjetno i bez simptoma, a prvenstveno je smatrana bolešću žena nakon menopauze jer im nedostaje estrogen, no danas se jasno vidi da i muškarci nakon četrdesete također obolijevaju od ove bolesti.

Vitamin D i kalcij jesu najbitniji čimbenici kako bi se kostima osigurala adekvatna gustoća i zdravlje, no postoje i tu neke zablude.

Nove studije su pokazale da samo nadoknađivanje kalcija, bez dodatka ostalih minerala, nije dovoljno. Ako se uz to ne nadoknađuje magnezij, takva prevencija osteoporoze ispada beskorisna, te u krajnjem slučaju i štetna.

Uz brojne savjete o uzimanju dovoljne količine kalcija i mliječnih proizvoda zapravo ispada da nije problem premali unos kalcija u organizam, nego preveliki unos kalcija! Amerikanke najviše unose kalcij u organizam, a najčešće pate od osteoporoze. Za razliku od njih, Indijke u usporedbi s njima uzimaju puno manje kalcija, a rijetko će oboljeti od ove bolesti.

Zapravo je stvar u tome da bez obzira koliko vi kalcija konzumirali, njegova korist neće biti velika ako u organizmu nedostaje magnezija. Većina žena u razvijenim zemljama uzima povremeno kalcij kao nadoknadu prehrani, obzirom da je velika vjerojatnost i nedostatak magnezija u organizmu, organizam ne može apsorbirati kalcij.

Neapsorbirani kalcij djelomično odlazi u mišiće pa dolazi do povećane sklonosti grčevima, a dio će otići u zglobove što može uzrokovati artritis. Dio može otići i u bubrege pa postoji mogućnost nastanka bubrežnog kamenca.

Kako biste spriječili sve ove stvari, bitno je uzimati dvostruku količinu magnezija, u odnosu na količinu kalcija.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton