BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Upala mišića nakon treninga

 upala-misica

Nakon intenzivnog vježbanja nema ništa neugodnije od neugodne boli u mišićima. Bol također, može biti različitog intenziteta, od one slabije koja je nekima ugodna bol, do one jake boli kada vas boli svaki pokret tijela kada se ne možete normalno niti smijati niti disati.

Zašto dolazi do takve boli? Nastaje prvenstveno zbog mliječne kiseline koja se proizvodi u mišićima kada mišićima treba energija. Kada mišić nema mogućnost postepene prilagodbe na napor, ne dobiva dovoljno veliku količinu kisika pa onda krene u stvaranje energije bez kisika pa tu nastaje mliječna kiselina. O mliječnoj kiselini ovisi kolik će mišići još moći izdržati prije nego se potpuno iscrpe.

Kada se nagomila prevelika količina mliječne kiseline, a sporo odlazi iz mišića, tada dolazi do zakiseljavanja okoliša mišićnih stanica i tada rad mišića više nije dovoljno dobar. Zaostajanje mliječne kiseline pokazat će se simptomima iscrpljenosti i pečenja u mišićima za vrijeme vježbanja i tupom boli nakon vježbanja.

S druge strane, bol može uzrokovati i trganje mišićnih vlakana dok vježbamo. Ako biste vidjeli svoje mišićno tkivo poslije vježbanja pod mikroskopom, mogli biste vidjeti napuknuće u mišićnim stanicama.

Ako ste se odlučili pomaknuti granice u svojoj tjelovježbi, bol u mišićima će biti neizbježna, no postoje mjere kojima možete smanjiti bol.

Da bi izbjegli redovitu bol u mišićima, izbjegavajte vikend vježbanja. Intenzivno vježbanje jednom tjedno će vam samo donijeti upalu mišića i ništa drugo. Ako tijelo nije naučeno na fizičku aktivnost, a dišni i krvožilni sistem nema kapacitet za duže tjelesne aktivnosti, vrlo brzo će mu popucati mišićna vlakna i povećanu proizvodnju mliječne kiseline. Stoga, vježbajte barem dva-tri puta tjedno i izbjeći ćete ili smanjiti upalu mišića.

Prije intenzivnog vježbanja hladne mišiće morate postepeno zagrijati kako se ne bi prebrzo oštetili. Ako se postepeno zagrijete, postepeno će vam se podizati srčani ritam, širiti pluća pa će kisik lakše doći do mišića što će smanjiti proizvodnju mliječne kiseline.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton