BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Ako želite živjeti duže… čitajte

dug-zivot-dugovecnost-1356383702-245145

Od davnina su  mnogi u potrazi za “čudotvornim” receptom za dug život. Ipak, čini se kako ne treba tražiti dugo i daleko jer pet jednostavnih navika koje bismo trebali usvojiti nam mogu znatno produžiti život. Tako barem smatra profesor medicine na Harvardu Sanjiv Chopra.

U njegovoj novoj knjizi naziva “The Big Five” opisuje jednostavne načine kako sami možemo itekako uticati na dužinu svog života. Evo koji su…

Pijte kafu – Kafa je zaista čudesan napitak i brojne studije su to tokom godina dokazale – rekao je Chopra u intervjuu za Health. Osobe koje piju crnu kafu imaju manji rizik od obolijevanja od raznih bolesti, od dijabetesa tipa do do Parkinsonove bolesti i raka jetre, tvrde stručnjaci. Istraživanje provedeno 2012. godine, a čiji su rezultati objavljeni u časopisu The New England Journal of Medicine, obuhvatilo je analizu podataka više od 400 hiljade  osoba tokom 14-godišnjeg istraživanja. Otkriveno je da je stopa smrtnosti bila manja za 15 posto kod žena koje su ispijale dvije do 6 šest šoljica kafe na dan, a 10 posto manje smrtnosti zabilježeno je kod muškaraca koji su pili istu količinu kafe.

Ipak, upozorenje koje ne bismo trebali zanemariti stiglo je iz Svjetske zdravstvene organizacije (WHO):

Nemojte piti jako vruću kafu jer ispijanje vrućih napitaka pogoduje većem riziku od razvijanja raka jednjaka. 

Vježbajte– Vježbanje je neizostavan dio naše svakodnevice za zdrav život. Barem bi trebao biti. Posljednjih godina vježbanje je glavna preporuka za očuvanje zdravlja. U svojoj knjizi Chopra navodi istraživanje objavljeno u časopisu PLOS Medicine, a po kojem je dovoljno 150 minuta hoda sedmično da bismo produžili životni vijek za 3,5 do 4,5 godine.

Vitamin D– Chopra svim odraslim osobama savjetuje da kod svog ljekara zatraže testiranje nivoa vitamina D u organizmu. Navodi kako velik broj Amerikanaca ima nedovoljno vitamina D, što uzrokuje razne zdravstvene poteškoće i dovodi do razvoja mnogih bolesti. Multipla skleroza, dijabetes tipa dva i srčana oboljenja neka su od zdravstvenih poteškoća koja mogu nastati zbog nedostatne količine vitamina D u organizmu.

Jedite orašaste plodove – Orašasti plodovi obiluju tokoferolom, tipom vitamina E za koji su i neka ranija istraživanja pokazala da su učinkoviti u borbi protiv raka. Sudionici koji su jeli orašaste plodove pet puta sedmično imali su za 34 posto manji rizik od smrti uzrokovane rakom prostate u odnosu na muškarce koji su orašaste plodove konzumirali jednom mjesečno ili rjeđe. Preporuka je jesti šaku orašastih plodova na dan kako bi smanjili rizik od prerane smrti, moždanog udara i srčanih oboljenja.

Meditirajte – Ljudi širom svijeta prakticirali su meditaciju hiljadama godina, a nauka je sada konačno potvrdila dobrobiti meditacije. Smanjenje razine stresa tek je jedna od njih, a to ima i učinak na produženje života.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton