BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Ljeto i visoki pritisak: šta jesti i kako se ponašati

q

Za vrijeme ljetnih vrućina neke osobe reagiraju povišenjem krvnog pritiska, a neke sniženjem. Kako se ponašati i na što treba pripaziti ukoliko se i vi pronalazite u ovom problemu. Dolaze ljetne vrućine. Svi bismo se trebali paziti, ali postoji skupina ljudi kojoj promjena vremena teže pada. Hronični bolesnici su skloni pogoršanju zdravstvenog stanja, posebno sa visokim pritiskom.

Važno je redovno uzimati svoju hroničnu terapiju. Mjeriti krvni pritisak i ukoliko su vrijednosti snižene ili povišene u konsultaciji s ljekarom adekvatno prilagoditi dozu lijeka.

Također, vrlo je bitno prilagoditi prehranu. Smanjite unos visokokalorične hrane, kofeina, alkohola, pijte dosta tekućine (vode, čajevi, mineralna voda, izotonične napitke) jer se znojenjem gube tekućina i minerali. Osobe s visokim ili niskim krvnim pritiskom trebaju planirati aktivnosti na otvorenom u jutarnjim ili poslijepodnevnim, večernjim satima. Osobito izbjegavajte boravak na suncu između 10 i 17 sati, što je inače preporuka i za zdrave osobe.

Bonus savjeti

Prilagodite odjeću ljetnom vremenu. Nosite pamučne ili lanene odjevene predmete od prirodnih vlakana, a izbjegavajte nošenje odjevnih predmeta od sintetike i poliestera u kojima je otežano “disanje kože” pa samim time i teže podnošenje ljetnih vrućina.

Za “niskotlakaše” ljetne vrućine znaju biti neugodne u smislu osjećaja slabosti, vrtoglavice i omaglice. Važno je u ljetnom periodu piti dosta izotonične tekućine, pojesti nešto slanije npr. slane štapiće jer sol “podiže” pritisak. jesti sezonsko voće i povrće (paradajz, krastavci, paprika, lubenice, dinje..) jer se tako najbolje nadoknađuje gubitka tekućine i minerala znojenjem.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton