BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Namirnice pune željeza

kuhano-jaje

Nedostatak željeza u organizmu može dovesti do simptoma poput opadanja kose, osjećaja iscrpljenosti, teških i obilnih menstruacija, loše kondicije te brzih otkucaja srca. Primijetite li neke od navedenih simptoma ne čekajte nego se savjetujte sa svojim ljekarom oko daljnjih koraka.

Ponekad je nedostatak željeza moguće nadomjestiti samo uz pomoć prehrane, a nekad će ipak biti potrebni i dodaci koje će liječnik propisati. Kada ste došli do saznanja da vam očito nedostaje zaliha željeza, potrebno je istražiti koja sve hrana sadrži vrijedan mineral i u kojim ga namirnicama ima više, a u kojima manje.

Odakle početi, treba li se više orijentirati na namirnice biljnog ili mesnog podrijetla? Stručnjaci su dokazali da nije svejedno koju hranu više jedete jer se pokazalo da oni koji jedu meso, lakše zadovoljavaju potrebu koju organizam ima za željezom. Crveno meso, perad, ali i ribe, svi su oni dio skupine potrebne da bi imali dovoljnu količinu neophodnog minerala.

Zašto su namirnice mesnog podrijetla bolje? Postoje dva oblika željeza, jedno je heme željezo koje se nalazi u ribi i mesu, a drugo je ne-heme, željezo koje se nalazi u grahu, povrću, voću i žitaricama. Heme željezo čovjek lakše upija u organizam.

To ne znači da su namirnice biljnog porijekla manje važne, one će isto imati veću moć upijanja ako se konzumiraju zajedno sa C vitaminom. Od namirnica bogatih željezom tu su još grožđice, šipak, cvekla, slanutak, smokve, artičoke, jetrica, žumanjak, školjke.

Kako bi se osigurali da ćete uspjeti upiti veliku količinu željeza iz spomenutih namirnica, važno je da smanjite unos kafe, mlijeka i hrane pune vlakana. Svi oni smanjuju mogućnost apsorpcije minerala.

Postoje oni koji su skloniji manjku željeza, a to su pored starih ljudi koji imaju kroničnih problema, trudnice i žene s obilnim menstruacijama. Trudnice moraju tokom devet mjeseci uzimati dodatke kako bi osigurale dovoljnu količinu važnog minerala za sebe i razvoj bebe.

Željezo je mineral potreban ljudima otkada su se rodili, zbog pomoći prilikom stvaranja hemoglobina, zaslužnog za prijenos kisika u tkivo. Uloga željeza je za normalno funkcioniranje svakog čovjeka velika i ne smije se zanemariti. Nemojte zanemariti zdravlje koje mora uvijek biti na prvom mjestu.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton