BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Sigurni znakovi da ste “pod stresom”

covjek-pod-stresom

Stres je jedan od glavnih problema modernog doba. Ako se kod vas često javlja to može dovesti do ozbiljnog narušavanja vašeg psihičkog i fizičkog zdravlja.Također, uz stres ćete se teže nositi sa svakodnevnim obavezama i on će negativno djelovati na vaše emotivne i društvene odnose. Stres može i znatno skratiti životni vijek.

Što je to stres?

Stres je prirodan odgovor tijela na specifične faktore ili prijetnju. U umjerenim količinama može biti i koristan jer pomaže u boljem radu, motivaciji, ali i obrani tokom opasnosti. On ima svoju prirodnu funkciju, ali nije dobar kad predugo traje.

Tokm stresa živčani sistem otpušta hormone koji tijelo potiču na hitno reagiranje. srce kuca brže, mišići se napinju, raste krvni pritisak, ubrzava se disanje i izoštravaju se osjetila. Time se pojačava izdržljivost, brzina i fokus.

Javlja se i kada idete na ispit, imate prezentaciju, ili ste prisiljeni naglo reagirati (npr. kočiti) u saobraćaju. Tu je da vam pomogne.

Ali, kada prelazi granice udobne zone, tada ste u opasnosti jer počinje ozbiljno narušavati vaše zdravlje.

Znakovi stresa

Zdravstveni – bol, srčani problemi, probavni problemi, nesanica, depresija, debljina, autoimune bolesti, dermatoze.

Kognitivni – slabo pamćenje, dekoncentracija, loše prosuđivanje, negativnost, anksioznost, briga.

Emocionalni – ćudljivost, razdražljivost, napetost, usamljenost, depresija i nezadovoljstvo.

Fizički – bol, proljev, konstipacija, mučnina, vrtoglavica, prehlada, oslabljen libido.

Bihevioralni – pojačan ili slab apetit, previše ili premalo sna, izoliranost, zloupotreba droga, nikotina, alkohola, nervozne navike (lupkanje, šetkanje i slično), vikanje, zanemarivanje obveza.

Imate li neke od ovih simptoma ili smatrate da ste pod stresom, donosimo vam neke od savjeta koji mogu biti od velike pomoći u njegovom savladavanju.

Fokusirajte se na riječi koje imaju pozitivno značenje poput – ljubav, mir, opuštanje, ili ponavljajte fraze kao “Ja zaslužujem opuštanje” ili “Ja zaslužujem sreću”. Usredotočite se na to i ignorirajte druge primisli.

Druge učinkovite tehnike relaksacije su:

  • autogeni trening
  • progresivna relaksacija mišića
  • vizuelizacija dobrog
  • molitva

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton