BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Pet stvari koje NIKAKO ne smijete da radite nakon jela

rucak

Ako želite da sačuvate zdravlje probavnog sistema i svoju savršenu tjelesnu težinu, važno je da pazite šta radite tokom i nakon jela. Stvari koje radimo prije i nakon jela su veoma važne, jer utiču na proces probave. Tokom jela je važno da se fokusirate na ono što jedemo i zbog toga se ne savjetuje gledanje televizije ili bilo čega što će vam odvraćati pažnju.  Ako želite da se brzo i na duže staze zasitite, stručnjaci preporučuju da razmislite o svakom zalogaju.

1. BEZ PLIVANJA I TUŠIRANJA

Tuširanje i plivanje, zapravo svaki duži kontakt s vodom, usporiće probavu. Nakon obroka se krv usmjerava prema želucu kako bi se stimulisala probava, a kada smo u kontaktu s vodom u obliku kupanja ili tuširanja, dio krvi će biti preusmjeren na mišiće ruku i nogu i zbog toga će se usporiti probava. Radije pričekajte tih pola sata ili sat vremena, a zatim uživajte u plićaku!

2. NEMOJTE DA PIJETE ČAJ NI KAFU

I čaj i kafa imaju svoje pozitivne učinke kada se piju u umjerenim količinama, a benefiti čajeva zavise od vrste do vrste i stvarno ih je bezbroj. No, neke vrste biljnih čajeva usporavaju ili sprečavaju apsorpciju gvožđa iz hrane, pogotovo iz namirnica biljnog porijekla. Kafa, s druge strane, može spriječiti i apsorpciju gvožđa i do 60 posto. Razlog tome je što ova dva napitka, kao i kakao, sadrže polifenole, biljne spojeve snažne antioksidativne aktivnosti.

3. NEMOJTE DA SPAVATE

Svima nam se, nakon što smo se najeli malo prispava, a razlog je što naše tijelo pokušava da svari cijeli obrok. Odnosno, baš zbog toga što je mozak krv usmjerava prema probavnom sistemu, nedostatak krvi u mozgu nas čini pospanim.

Kada ležimo, želudačna kiselina se širi iz stomaka prema prsima i grlu i zbog toga nakon buđenja možete osjetiti kiseli ukus u ustima. Iako nas spavanje nakon jela ne može učiniti previše gojaznim, ipak tijelo tokom spavanja pothranjuje hranu, a ne sagorijeva je.Zato je najbolje da sačekate sat ili dva pre nego što odlučite da prilegnete, jer će do tada obrok već biti svaren.

4. NEMOJTE DA VJEŽBATE

Ako ste jedan od onih tipova koji radije ne bi spavali već vježbali, ipak dva put razmislite. Iako ćete tako možda brže sagoreti kalorije, takođe ćete probavnom sistemu ponovo oduzeti potrebnu krv. Ako biste nešto želeli da radite nakon jela, radije se odlučite za laganu šetnju.

5. NEMOJTE DA JEDETE VOĆE

Ovo je verovatno prvi put da vam je neko savjetovao da ne jedete voće s obzirom na to da je u svakoj drugoj situaciji voće pravi izbor, jer sadrži šećere koji se lako sagorjevanju. Naime, varenje voća je brže nego varenje drugih obroka, ali još nesvareni obrok će usporiti varenje voća te se ono, zbog dugog procesa, može fermentisati u crijevima i uzrokovati gorušicu, podrigivanje i druge probavne smetnje. Savjetuje se da jedete voće sat vremena prije i dva sata posle obroka.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton