BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Logoped za djecu

dijete-kao-student

Roditelj najprije prepoznaje simptome da s njegovim djetetom nešto nije u redu, da se ne razvija kao i druga djeca. Najvažnije je da kao roditelj reagirate na vrijeme i započnete s terapijom i u što kraćem roku omogućite svom djetetu da bude kao i ostala djeca.

Neka djeca ne razviju dovoljno svoje komunikacijske sposobnosti te imaju poteškoće s govorom. To može biti pokazatelj da dijete ima nedovoljno razvijen vokabular, da se s djetetom slabo radilo ili jednostavno kod njega teče sporo razvoj pa nije usvojilo cjelokupni jezični sistem.

Pratite svoje dijete od najranije dobi i reagujtena vrijeme. Do svojih 18 mjeseci dijete bi trebalo znati kada netko doziva njegovo ime, ono bi trebalo brbljati, promatrati očima pokrete, trebalo bi reagirati na vaše naloge, izgovarati neke jednostavne riječi, reagirati na govor i zvukove. Ako vaše dijete ne radi ništa od navedenog nešto nije u redu.

Posjetite logopeda i neka on procjeni stanje vašeg djeteta. Ako je potrebno uključite dijete u logopedsku terapiju, pratite zajedno komunikacijske vještine vašeg djeteta, pratite njegov govor i ispravljajte ga gdje griješi i pomozite mu da nauči izgovarati riječi koje ne može.

Vaša reakcija je ključna. Ako primijetite da nešto nije u redu, uključite dijete što prije u sistem terapije kod logopeda i zaustavite posljedice poput teškoća s učenjem, lošeg uspjeha u školi i slično.Dijete do druge godine bi trebalo imati bogat vokabular riječi i imati dvočlane iskaze, trebalo bi imenovati dijelove tijela, razumjeti pitanja. Ako s tri godine ne potiče komunikaciju, ne zna razlikovati muški od ženskog roda, ne zna prepoznati množinu i jedninu niti padeže, obvezno posjetite logopeda.

Nužno je obratiti pažnju i na sam izgovor glasova kod djeteta. Morate obratiti pažnju i na djetetov izgovor glasova. Ako dijete s pet godine govori netečno, izgovara neispravne rečenice, ne zna prepričati događaje, javite se logopedu.

Sa šest godina djetetov govor treba biti jasan i ispravan, treba prepoznati rimu, znati glasovnu strukturu riječi, pisati riječi i slova, razlikovati noć od dana…

Praćenjem jezično-govornih i komunikacijskih vještina te uključivanjem djeteta u logopedsku terapiju, moguće je na vrijeme djelovati i ukloniti poteškoće. Samo tako mogu se suzbiti teškoće kod učenja, promjene ponašanja i osobnosti djeteta. Osluškujte svoje dijete i pomozite mu na vrijeme.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton