BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Savjeti za zdrav san

savjeti-za-zdrav-san

Poznato je koliko je važno dovoljno se naspavati kako bi se budili odmorni, svježi i spremni za novi dan. Nedovoljna količina sna s vremenom oslabljuje organizam koji tako postaje sve više podložan bolestima. Za sve one koji imaju problema s nesanicom slijede savjeti za zdrav san.

Trenuci kada se cijelo vrijeme okrećete po krevetu i samo razmišljate o tome kako ne možete spavati su zaista frustrirajući i neugodni, a još je gori osjećaj kada se ujutro budite neispavani, iscrpljeni i kao da ste cijelu noć kopali umjesto što ste spavali.

Nije zabrinjavajuće događa li se to rijetko, ali kada nesanica postane pravilo potrebno je što prije reagirati kako ne bi došlo do slabljenja imuniteta i osjećaja depresije.

Koliko ste puta krenuli u krevet, a da vam se nije spavalo? To nije dobar način uspavljivanja jer ćete se samo vrtjeti po krevetu, nećete zaspati i bit ćete još nervozniji. Dobro je pokušati s radnjama koje vas inače uspavljuju kao što je gledanje dosadnih emisija na televiziji ili čitanja nezanimljive literature. Kada osjetite kako vam se oči sklapaju vrijeme je da krenete na spavanje.

Savjeti za zdrav san podrazumijevaju nekoliko rituala koje bi trebalo isprobati, a za koje je dokazano kako djeluju kod većine ljudi. Tuširanje toplom vodom prije spavanja jedan je od savjeta za zdrav san i uklanjanje nesanice kao i ispijanje čaja od lavande.

Vikendima izbjegavajte spavanje popodne ili ako želite odmarati neka to ne bude više od sat vremena kako ne bi poremetili noćni ritam spavanja. Želite li imati zdrav i kvalitetan san obogatite prehranu namirnicama poput banana, orašastih plodova, cjelovitih žitarica i ribe. Radi se o hrani koja dokazano opušta organizam i pomaže kod rješavanja stresa.

Ne treba zaboraviti na temperaturu sobe u kojoj spavate. Bolje je da je hladnije nego toplije jer ćete tako lakše zaspati. Ljudi bolje spavaju kada je u sobi ugodna temperatura i kada im nije vruće.

Potrebno je naći najbolju metodu s kojom ćete se ujutro buditi odmorni i zadovoljni jer ćete iza sebe imati zadovoljavajući broj sati koliko ste proveli spavajući. Čovjek da bi mogao svaki dan funkcionirati mora imati dovoljnu količinu energije i snage.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton