BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Znate li koje mlijeko je najbolje za vaše zdravlje?

sojinoo

I dok smo “bombardirani ” sa svih strana koje su namirnice zdravije, a koje trebamo izbjegavati, jako malo ljudi razmišlja o tome koje mlijeko bi trebali piti. Rekli biste: “Svejedno je, mlijeko kao mlijeko”. No, to baš i nije tačno. Ljudi pretežno kupuju mlijeko u supermarketima koje je niže kvalitete i cijene. Ali kada je zdravlje u pitanju i mlijeko može igrati veliku ulogu.

1. Bademovo mlijeko – Bademovo mlijeko jedno je od najzdravijih mlijeka i preporučuje se osobama koje ne smiju konzumirati gluten. Odličan je izbor jer ne sadrži laktozu, gluten niti kolesterol, ali sadrži omega 3 masne kiseline koje su esencijalne za zdravlje srca. Bogato je i proteinima pa u jedna čaši ( 250 ml ) bademova mlijeka ima oko jedan gram proteina i oko jedan gram dijetalnih vlakana. Niskokalorično je i na istu količinu sadrži tek oko 50 kalorija, malu količinu ugljikohidrata i oko tri grama masti.

Bademi su bogati vitaminima i mineralima, pa ovo mlijeko ne treba dodatno vitaminizirati. Bademi sadrže vitamin E, mangan, selen, magnezij, kalij, cink, željezo, vlakna, fosfor i kalcij. Flavonoidi u bademovom mlijeku pomažu u prevenciji od raka i usporavaju znakove starenja.

Napravite ga sami:Potrebno: 1 čaša badema i voda ( po želji cimet i zaslađivač)

Bademe stavite u hladnu vodu i ostavite ih preko noći da omekšaju. Vodu bacite, a omekšale bademe stavite u blender  bez ljuštenja kore( sadrži mnoge korisne sastojke). Na jednu čašu badema dodajte 4 čaše vode u blender. Kada su bademi potpuno usitnjeni, smjesu procijedite kroz gazu. Dobiveno mlijeko čuvajte u frižideru i iskoristite ga u roku od 3 do 5 dana. Smjesu badema koja vam je ostala nipošto nemojte bacati već ga iskoristite za pripremu kolača ili dodajte u pahuljice.

2. Sojino mlijeko- Lako je probavljivo, obiluje bjelančevinama, ugljikohidratima i kvalitetnim masnoćama i ima niski glikemijski indeks. Istraživanja su pokazala da ako djevojčice u dobi od 5 – 11 godina redovno piju sojino mlijeko imaju znatno manje šanse da se kod njih razvije rak dojke u kasnijoj dobi.

Kao ni bademovo mlijeko, nema holesterola ni laktoze. Odličan je izbor i za osobe koje imaju problema s probavom. Sadrži izoflavone, biljne hormone koji djeluju kao antioksidansi i imaju povoljan učinak na naše zdravlje, štite zdravlje prostate, kostiju, srca i smanjuju rizik od degenerativnih bolesti. Posebno se preporučuje ženama u menopauzi jer 2 čaše sojina mlijeka na dan mogu znatno smanjiti tegobe žena s kojima se susreću u vrijeme menopauze.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton