BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hrana bogata selenom

hrana-bogata-selenom

Ljudskom tijelu nedostaje puno važnih vitamina i minerala, a među neophodnim sastojcima nalazi se i selen. Radi se o snažnom antioksidansu koji pomaže spriječiti prerano starenje kože i štiti stanice od oksidacije. Važno je znati gdje ga ima najviše, pa tako i koje je hrana bogata selenom.

Selen je potreban u svakodnevnom životu, a kako ga ljudsko tijelo ne proizvodi važno je pronaći način na koje ga sve načine čovjek može unijeti u organizam. Pravilna prehrana je jedan od načina, pa tako ne treba zaboraviti na važne namirnice kao što su žitarice, riba, crveno meso, plodovi mora i jaja.

Selen je jedan od najvažnijih minerala i preporučuje se sastaviti jelovnik na kojem će se redovito nalaziti namirnice koje njime obiluju. Sve ovisi o tome što više volite jesti, pa ako se smatrate ljubiteljem bogatstva koje more može ponuditi, onda su za vas na prvom mjestu plodovi mora i riba.

Dobro je što ribu i ostale morske specijalitete možete pripremati na razne načine, a kod svakog od njih dobrodošla je upotreba maslinovog ulja koje će jelima dati poseban okus. Maslinovo ulje je još jedna zdrava namirnica s velikim brojem vitamina topljivih u mastima.Za doručak bi mogli pojesti kuhana jaja, a upravo se u žumanjku nalazi selen, prijeko potreban za bolje funkcioniranje organizma.

Integralne žitarice predstavljaju još jednu skupinu namirnica u kojima se nalazi potreban mineral, pa bi se tako u prehrani trebalo naći mjesta za proizvode od integralnog brašna, tu su razna peciva, kruh i pahuljice te riža i tjestenina.Bijeli luk također sadrži selen, a poznato je kako se radi o učinkovitom prirodnom lijeku koji liječi razne prehlade. Ljubitelji crvenog mesa bit će sretni što je i ova namirnica našla svoje mjesto na popisu hrane koju bi trebalo konzumirati i to najviše teletina.

Na razinu selena u organizmu može utjecati nekoliko faktora, a osim premalog unosa već spomenute hrane, osobe koje mogu imati premalu količinu selena su one koje puše i izložene su većoj količini zagađenosti. Iako je važno unositi ga redovito, potrebno je voditi računa o količinama, kako one ne bi bile toksične i tako uzrokovale razne iritacije na noktima i koži glave.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton