BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako da se odviknemo od šećera?

odvikavanje-secer

Iako to možda ne primJećujemo, šećer je svuda oko nas. U slatkišima, sokovima, alkoholu, pa i raznim sosevima, kečapima i namirnicama za koje nikada ne bismo pomislili. Sa toliko skrivenim šećerima, nismo ni svJesni koliko i na koji način štetimo našem organizmu. Premda među ljudima vlada ideja da je mast ta koja je štetna, to je zapravo šećer, koji nas čini bolesnim i gojaznim. Šećer u svim oblicima je glavni uzročnik epidemije gojaznosti širom svIJeta. Srčane bolesti, rak, demencija, dijabetes tipa 2, akne, impotencija i sterilnost, sve to može delom biti prouzrokovano velikim unosom šećera.

ProsJečan stanovnik Sjedinjenih Američkih Država godišnje pojede oko 69 kilograma šećera godišnje. To su otprilike 22 kafene kašičice svakog dana za svaku osobu u Americi. Još jedna frapantna činjenica jeste da šećer stvara čak osam puta veću zavisnost nego kokain.

Predstavljamo vam načine na koji možete da smanjite unos šećera ili da ga potpuno eliminišete:

Jedite redovno

Jedite tri obroka i dvije užine, ili pet manjih obroka dnevno. Najčešći je slučaj da ukoliko ljudi ne jedu redovno i preskaču obroke, da će im nivo šećera u krvi pasti, zbog čega će pre posegnuti za slatkišima.

Birajte cijelu hranu

Što je hrana „bliža“ svom prvobitnom obliku, manje će sadržati obrađenih šećera. Hrana u svom prirodnom obliku, uključujući voće i povrće, obično ne predstavlja metabolički problem za tijelo, naročito ukoliko se jede raznovrsno.

Uradite detoksikaciju

Ljudi koji s vremena na vrijeme urade detoksikaciju, ne samo da se njihov apetit smanji, već se smanji i želja za šećerom.

Započnite dan doručkom sa proteinima i mastima

Tipičan obrok pun ugljenih hidrata i slatke ili skrobne hrane, najgora je opcija jer će te tako čitav dan biti gladni i veća je vjerovatnoća da ćete posegnuti za slatkišima.

Pokušajte da unosite proteine i/ili masti tokom svakog obroka

Na taj način ćete kontrolisati nivo šećera u krvi.

Dodajte začine

Korijander, cimet, oraščić i karanfilić će dati ukus hrani koju jedete i smanjiti želju za slatkim.

Uzimajte kvalitetne multivitamine i minerale, vitamin D3 i omega 3 masne kiseline

Deficit hranljivih materija može da pogorša vašu želkju za slatkim. A određene hranljive materije popravljaju kontrolu nivoa šećera u krvi uključujući hrom, vitamin B3 i magnezijum.

Krećite se više

Bilo koji sport će vam prijati. Teretana, aerobik, ples, joga. Koji god pokret vam pomaže da umanjite tenziju i da povećate energiju, a smanjite želju za slatkim, odličan je za vas.

Spavajte dovoljno

Kada smo umorni, često koristimo šećer kao zamjenu za energiju koju nismo dobili tokom kratkog sna.

Držite slatkiše van svoje kuće i posla

Kada god smo nervozni ili umorni, posegnuli bismo za čokoladicom gdje god da smo. Ali, ukoliko tih čokoladica nema, možemo ih i izbjeći.

Obavezno čitajte naljepnice na hrani

Iako bi najbolje bilo da ne jedete prerađenu hranu uopšte, to često nije moguće. Stoga, potrebno je da se obrazujete u vezi sa tim šta tačno unosite u svoj organizam. I što je duža lista sastojaka na naljepnici, veća je vjerovatnoća da će šećer biti uključen u tu listu. Obavezno proverite gramažu šećera u proizvodu, i izaberite one proizvode koji imaju najmanje šećera po porciji. Upoznajte se sa terminologijom vezanom za šećer i izbegavajte sve navedeno: kukuruzni sirup, kukuruzni šećer, kukuruzni sirup sa visokom fruktozom, dektrozu, med, koncentrate voćnog šećera, braon šećer i druge.

Maskirani šećer

Zapamtite da većina složenih ugljenih hidrata koje unosimo, kao što su hleb i razna peciva, uopšte nisu složeni. Obično su veoma rafinisani ili se ponašaju kao šećeri u telu i stoga ih treba izbegavati.

Nađite sebi zanimaciju

Ukoliko vam se jede slatko, idite u šetnju, najbolje u prirodu. Velika želja traje obično 10 do 20 minuta. Ako možete sebe da zabavite nečim drugim, u međuvremenu, želja će vas proći. Što češće ovo radite, lakše će biti da se suočite sa svojom željom.

Pijte dosta vode

Ponekad i voda može da pomogne sa vašom željom za šećerom. Takoće ono za šta nekad pomislimo da je glad, u stvari je samo žeđ.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton