BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hrana protiv demencije

hrana-protiv-demencije

Određena hrana može velikim dijelom doprinijeti prevenciji kod određenih bolesti, pa tako i kod demencije. Demencija se najčešće javlja kao posljedica oštećenja mozga i ona se ne može liječiti za razliku od drugih oblika kod kojih je moguće liječenje.

Sigurno je da nezdravi način prehrane neće uzrokovati razvoj bolesti, ali mogao bi uvelike oslabiti organizam i učiniti ga osjetljivijim i tako podložnijim za brojne negativne utjecaje. Za razliku od nezdrave hrane, pravilna i uravnotežena prehrana mogla bi pomoći da izbjegnete brojne bolesti. Hrana protiv demencije podrazumijeva namirnice s kojima ćete smanjiti rizik od moždanog udara te krvni tlak. Radi se o prehrani koja najviše uključuje maslinovo ulje, cjelovite žitarice, orašaste plodove i zeleno povrće. Nije potrebno gladovati i odlaziti na dijetu nego obogatiti prehranu zdravim namirnicama obogaćenim vrijednim nutrijentima.

Orašasti plodovi podrazumijevaju nekoliko namirnica, a to su bademi, orasi, kikiriki i lješnjaci. Od njih ćete dobiti folnu kiselinu, željezo, omega 3 i omega 6 masne kiseline.

Kako bi se zaštitili od demencije ili barem smanjili mogućnost dobivanja važno je pojačati unos B vitamina bilo u obliku dodatka prehrani ili uz pomoć raznih namirnica. Uz pomoć B vitamina dolazi do smanjivanja razine homocisteina u krvi, koji se povezuje s moždanim oštećenjima te demencijom. B vitamine možete pronaći u orašastim plodovima, ribi, jajima i lisnatom povrću.

Bobice su još jedna namirnica s kojom si možete pomoći, a koje će zaštititi mozak od oštećenja do kojeg je došlo zbog djelovanja slobodnih radikala. Bobice su poznate kao snažan antioksidans u kojem ima velikih količina C i E vitamina.

Dokazano je da silicij utječe na kognitivne sposobnosti pa bi bilo dobro pronaći namirnice koje obiluju ovim mineralom. Možete ga pronaći u krastavcima, bundevi, bademima, naranči, luku, mrkvi i jabukama.Kako bi smanjili mogućnost dobivanja demencije potrebno je obogatiti prehranu namirnicama koje u sebi imaju dovoljnu količinu D vitamina. D vitamin ćete pronaći u gljivama, sardinama, tuni, lososu, siru, žumanjku i jetricama. Radi se o ukusnim namirnicama s kojima ćete obogatiti svoj jelovnik, a koje možete spremiti na razne načine.

Pravilnim odabirom namirnica velike su šanse da ćete izbjeći pojavu demencije, bolesti koja je u velikom broju slučajeva povezana s dobi, a uzrokuje oštećenja u pamćenju i komunikaciji.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton