BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Antioksidansi u hrani

antioksidansi-u-hrani

Antioksidansi su najzastupljeniji u povrću i voću, te u crnom vinu i pčelinjim proizvodima. No sve vrste namirnica se moraju konzumirati u dovoljnim količinama kako bi se zadovoljile eventualne potrebe organizma za antioksidansima. Dobro je znati da svježe voće i povrće sadrži puno više antioksidansa od konzerviranog i termički obrađenog. Ukoliko se preko prehrane unosi smanjeni unos antioksidansa potrebno ih je unijeti u organizam putem dodataka prehrani.

Ukoliko je riječ o patološkim stanjima, njihov unos je potrebno povećati, ai isto tako treba povećati unos u organizam ukoliko je prehrana nekvalitetna, neredovita, te je povećano zagađenje okoliša.

Kako organizam stari smanjuje se i sposobnost sinteze endogenih antioksidansa, uz sve to štetni vanjski faktori mogu dodatno povećati količinu slobodnih radikala.

U prirodne se antioksidanse ubrajaju astaksantin, cink i selen, koenzim Q, piknogenol, aminokiselina cistein, glutation, vitamini A, C i E, karotenoide – provitamini A, bioflavonoidi, resveratrol, likopen, biljni ekstrakti i biljke kao što su češnjak, zeleni čaj, ekstrakt sjemenki grožđa i ginko biloba, te alfa lipoična kiselina.

Ako se u organizam želi unijeti dovoljan broj prirodnih antioksidansa preporučuje se konzumacija velike količine svježeg povrća i voća. Hrana koja je posebno bogata antioksidansima podrazumijeva povrće, mahunarke, žitarice, svježe voće, suho voće, sjemenke i orašasti plodovi te začine.

Pod povrćem se misli na papriku, artičoke, špinat, crvenu repu, crveni kupus, čili papriku, kelj i đumbir. Kod mahunarki se misli na soju, bob i sve vrste graha.

Žitarice koje su prirodno bogate antioksidansima su proso, kukuruz, ječam i zob. Svježe voće je izuzetno bogato potrebnim antioksidansima, a radi se o borovnicama, jagodama, kupinama, malinama, ribizlu, mandarinama, narančama, grejpfrutu, šljivama, kiviju i jabukama.

Suho voće koje je bogato antioksidansima su datulje, marelice i šljive. Od sjemenki i orašastih plodova najbolji su lješnjak, sjemenke suncokreta, orah i kikiriki koji sadrži najveću koncentraciju antioksidansa. Začini su isto tako bogati antioksidansima, a najbogatiji su origano, klinčić i cimet.

Antioksidansi su važni za čišćenje organizma i svatko bi trebao pronaći najbolji način kako će ih iskoristiti. To znači da se treba odlučiti za određene namirnice gdje ih ima najviše i zahvaljujući kojima će se organizam riješiti štetnih tvari.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton