BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prehrana bez glutena

prehrana-bez-glutena

Mnogi ljudi koji rade testove intolerancije na hranu su intolerantni na pšenicu. Gluten je zapravo ljepljiva bjelančevina, koja se nalazi u žitaricama, kao što u ječam, zob, pšenica i raž. A kod osoba koje pate od autoimunog poremećaja tankog crijeva, gluten zapravo oštećuje sluzokožu tankog crijeva, zbog čega se javljaju upale.

Žitarice koje ne sadrže gluten, a mogu zamijeniti žitarice što se ne smiju konzumirati su kukuruz, amarant, quinoa, riža, proso i heljda. Koliko god osobi izgledalo da ne može živjeti bez pšenice, izbor zamjenskih žitarica je velik, te uz malo mašte u kuhinji, pšenica može biti u potpunosti zamijenjena.

Prvo što osoba mora naučiti je hraniti se bez kruha, ili se početi hraniti s kruhom napravljenim od bezglutenskog brašna. S kuhanim žitaricama koje ne sadrže gluten, osoba bez problema može uživati u svakom obroku, a tijelo neće biti nutritivno osiromašeno.

Basmati riža je odlična zamjena, a ima jedinstven okus, te se odlično slaže s juhom od leće i jelima od povrća.Druge vrste riža koje se jednako tako mogu konzumirati su divlja riža, trobojna riža, te riža od poludugog ili dugog zrna. Palenta je odlična zamjena za hljeb, zbog čega ne bi trebalo biti problema prilikom kuhanja priloga bez glutena.

Samo jedna mala šoljica quinoe je dovoljna za jedan obrok, jer se tokom kuhanja masa uvelike uveća.

Sve esencijalne kiseline se nalaze u quinoi, pa je preporučljiva i korisna namirnica svim veganima i vegetarijancima. U prodaji se može pronaći i bezglutensko brašno, od kojeg se može napraviti hljeb pa osobe koje ne smiju konzumirati gluten i dalje mogu jesti kruh, ali napravljen od bezglutenskog brašna.Važno je da osoba kombinira žitarice u prehrani kako bi imala dobar obrambeni sustav, balansirano zdravlje i vitaminsko mineralni status.

Ako patite od alergije na gluten, postoji puno namirnica koje ga mogu zamijeniti, tako da ne trebate očajavati. Važno je samo da se pravilno i zdravo hranite kako bi se dobro osjećali i bili dobrog zdravlja.Potrebno je da imate raznovrsnu prehranu i da među namirnicama bez glutena pronađete sve potrebno za bolje zdravlje organizma. U redu je ako će prehrana imati dovoljno vitamina kao i minerala.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton