BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Najbolje vježbe u trudnoći

vjezbe-u-trudnoci

Kod uredne i zdravstveno sigurne trudnoće trudnicama se preporučuje vježbanje kako bi tokom svoje trudnoće bile što zdravije, fleksibilnije, kako ne bi nagomilale suvišne kilograme i kako bi bile što zadovoljnije. Vježbanje se ipak preporučuje tek nakon prvog tromjesečja, jer je prvo tromjesečje najčešće najnesigurnije i bilježi najveći broj spontanih pobačaja.

Ako ste među trudnicama koje su se i prije trudnoće bavile vježbanjem i rekreacijom, slobodno nastavite i dalje. Nemojte istim tempom kao i prije trudnoće, malo usporite, no ukoliko je vaš ginekolog ocijenio vašu trudnoću kao zdravu i urednu, nemate razloga ne nastaviti vježbati.Ukoliko se niste niti prije bavili sportom, trudnoća nije idealno stanje da započnete. Radije pričekajte kraj trudnoće i onda započnite s aktivnostima, jer vaše tijelo nije naviknuto na prevelike napore. Kod svake sportske aktivnosti morate se konsultovati  s vašim ginekologom i uputiti ga. Također se možete obratiti fizioterapeutu koji vam može preporučiti neke idealne vježbe.

U drugom tromjesečju nemojte vježbati duže od 45 minuta. Istezanje je vrlo važno prije početka vježbanja, kao i završetka vježbanja. Kada uđete u treće tromjesečje, smanjite vježbanje na 30-ak minuta. Pilates lopta je idealno sredstvo za vježbanje, a također se možete baviti plivanjem.Ukoliko ste prije trudnoće vježbali jakim intenzitetom sada je vrijeme da smanjite intenzitet. Najidealnije su vježbe “mačke” i vježbe koje omogućuju mobilizaciju zdjelice. Mobilizacija zdjelice će vam zasigurno pomoći kod porođaja.

Tokom vježbanja obucite se što komotnije, najbolje neku pamučnu trenerku. Netom prije vježbanja izbjegavajte jesti. Tokom vježbanja unosite dovoljnu količinu tekućine. Preporučuje se voda, koja je najzdravija i ima najbolji efekt za tijelo.

Nikad ne vježbajte punog mjehura. Svoju trudnoću i vježbanje morate kontrolirati kako je ne bi ugrozili. Ako niste vježbale prije trudnoće možete koristiti lagane vježbe istezanja, neke osnovne vježbe kojima ćete razgibati tijelo.Za vježbanje koristite adekvatne tenisice u kojima vam se ne skliže kako ne bi izazvale eventualan pad. Ples je idealna vježba u trudnoći, ali izbjegavajte akrobacije. Osim toga vožnja biciklom se također savjetuje. Vožnja biciklom od 30-ak minuta omogućit će da održavate svoje kilograme, da potaknete probavu i osjećate se bolje.

U zadnjem tromjesečju pripazite kako ne bi slučajno pali s bicikla i ugrozili sebe i dijete. Kod vožnje biciklom pripazite na puls koji ne bi trebao biti veći od 140 otkucaja kao i na pravilno disanje. Plivanje spada među najbolje oblike vježbanja za trudnice. Izbjegavajte skakanja.Ukoliko ste i prije trudnoće išle u teretanu i fitness možete nastaviti u dogovoru s ginekologom, ali ne smijete koristite teške vježbe s utezima. Ako niste od onih koje vole vježbanje, prepustite se dugim šetnjama.

Šetnje se savjetuju trudnicama kako zbog kondicije, održavanje kilograma, tako i zbog svježeg zraka koji se preporučuje svima. Nemojte samo ležati i čekati da dođe trenutak porođaja, jer tako ćete nagomilati suvišne kilograme, osjećat ćete se nezadovoljno i tromo. Ukoliko vam je uredna trudnoća krećite se što više.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton