BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hrana koja razvija dječiji mozak

neiskotistena

 

 

 

 

 

 

 

 

Dječiji mozak se razvija i menja neverovatnom brzinom, baš kao što i oni istom tom brzinom jure od škole ka kući i igranju i nazad. Namirnice koje konzumiraju su zato veoma bitne. “Ovaj uzrast je značajan za razvoj mozga i ono što jedu ima veliki uticaj na njihovu koncentraciju i kognitivne sposobnosti”, kaže psihijatar dr Dru Remzi, jedan od autora knjiga “Dijeta sreće” i “Pedeset nijansi kelja”.

Kako on kaže, sljedećih 7 namirnica mogu pomoći deci da budu oštroumnija i mogu povoljno uticati na razvoj dečjeg mozga.

JAJA – Proteini i hranljive materije koje se nalaze u jajima pomažu deci da se koncentrišu. Kako servirati: Umotati pržena jaja u tortilje napravljene od cijelog zrna žitarica, jesti za doručak ili popodnevnu užinu. „Ovo pakovanje proteina držaće djecu sitom do sljedećeg obroka i neće osećati potrebu za unosom šećera.”Takođe, možete probati sendviče sa salatom od jaja ili punjena jaja.

GRČKI JOGURT – Masti su bitne za zdravlje mozga. Punomasni grčki jogurt (koji ima više proteina od ostalih jogurta) pomaže moždanim ćelijama da budu u dobroj formi za prijem i slanje informacija.

Kako servirati: grčki jogurt sa zanimljivim dodacima – pahuljice sa najmanje tri grama vlakana ili borovnice bogate hranljivim materijama koje su poznate kao polifenoli. Žitarice sa crnom čokoladom su takođe dobra opcija. I one sadrže polifenole. Ovi sastojci održavaju oštroumnost tako što usmeravaju tok krvi ka mozgu.

ZELENIŠ

Spanać i kelj su bogati folnom kiselinom i vitaminima i umanjuju šanse demencije koja se može javiti kasnije u životu. Kelj je fenomenalna namirnica, sadrži antioksidanse i ostale materije koje pomažu u stvaranju novih moždanih ćelija.

 

Kako servirati: Djecu je obično teško nagovoriti da jedu ovakve namirnice. Zato umjesto uobičajene salate, isprobajte nešto drugačije:

Izblendajte spanać ili kelj za užinu
Dodajte spanać u omlet ili lazanju
Napravite čips od kelja. Isecite kelj na kriške, polijte sa malo maslinovog ulja i malo posolite, a zatim pecite.

RIBA-Riba je dobar izvor vitamina D i omega-3 kiselina, koji štite od slabljenja mentalnih veština i slabog pamćenja.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton