BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Najbolji savjeti protiv nesanice

insomnie

Vrlo često ljudi govore kako imaju problema sa spavanjem te da bi se puno bolje osjećali i bili produktivniji tijekom dana kad bi samo bolje spavali. Naša dobrobit i raspoloženje velikim dijelom ovisi o kvalitetnom snu. Oni koji dobro spavaju obično su zdraviji i sretniji od onih koje muče nesanica. Slijede najbolji savjeti protiv nesanice.

Postoji jednostavno pravilo trojstva koje ukazuje na to imate li ozbiljan problem ili ne. Kada unutar tri tjedna tri puta tjedno patite duže od tri sata po noći od nesanice, to je stanje u kojem treba kononsultovati ljekara.Što smo stariji, manje i nekvalitetnije spavamo. Nakon 65. godine života između 12 i 40% ljudi pati od redovite nesanice. Vrlo često se koriste lijekovi za spavanje, no kod istih postoji nedostatak da mogu izazivati ovisnost i razne druge nuspojave.

Psihološke metode uglavnom bez nuspojava djeluju te se preporučuje njihova primjena. Profesor Richard R. Bootzin proučavao je poremećaje sna nekoliko godina na sveučilištu u Arizoni. Predložio je terapiju kontrole podražaja. Ona se sastoji od nekoliko koraka:

U krevet krenuti tek kada stvarno osjećate pospanost

Neka krevet služi svojoj svrsi. U njemu ne treba čitati, gledati televiziju, surfati po internetu, jesti, itd. Ukoliko primjećujete da nećete tako brzo zaspati, ustanite iz kreveta i otiđite u drugu sobu dok ne budete osjećali pospanost. Ukoliko i dalje ne možete zaspati, ponovo ustanite. Učinite ovaj korak ako treba više puta sve dok ne djeluje. Ovdje se radi o treningu podražaja.

Svaki dan naviti sat u približno isto vrijeme .Ova rutina će vaše tijelo navesti na to da samo razvije dosljedni ritam sna.

Izbjegavati drijemanje tijekom dana.  Taj spavanac može se odvijati čak i u sjedećem položaju u fotelji ili na kauču. Svi smo mi tijekom djetinjstva doživjeli kako su nam roditelji, bake ili djedovi malo odrijemali nakon ručka ili večere 20-45 minuta. Tih kratkih 20 minuta mogu poremetiti ritam.

Izbjegavati brige u krevetu. Ponekad se dogodi da krevet postane mjesto brige. Brinemo se, već kad legnemo hoćemo li moći zaspati, hoćemo li čuti budilicu, koliko ćemo spavati, hoćemo li se buditi tijekom noći i sl. Na taj način se stvara nelagoda zbog nelagode koju osjećamo kada ne možemo zaspati.To je jedan vrlo složen začarani krug kojeg treba prekinuti. To se može učiniti na način da se držite ovih jednostavnih pravila.

Postoji nekoliko tretmana pripreme za kvalitetan san poput onog u kojem se mišići progresivno opuštaju. Prestanite se grčevito truditi zaspati. Pokušajte opustiti cijelo tijelo i ispružiti se u svom krevetu.

Vrlo je važno da izbjegavate kofein, tešku hranu i stres u kasne sate. Ako ste osjetljivi, a volite pogledati dobar film prije spavanja, birajte neku komediju ili neki film koji izaziva pozitivne misli.

Nesanica može nastati i kao rezultat nedostatka magnezija te je korisno prije spavanja otopiti jednu šumeću tabletu magnezija u čaši vode i popiti ju u tri navrata. Melatonin je hormon koji potiče san. Već 300 gr grožđa uvečer može izazivati pospanost, kao i hrana koja sadrži vitamin B, kojeg nalazimo primjerice u banani ili orašastim plodovima.

Nadalje, vanilija djeluje poticajno na san. Idealno bi bilo spraviti napitak dva sata prije spavanja u koji se umiješa čisti ekstrakt ovog mirišljavog začina.

Datulje su također odlične za poticanje sna, a ukoliko se u mlijeku prokuha jedna glavica luka naći ćete i u ovoj manje ugodnoj mirisavoj kombinaciji prirodno sredstvo za spavanje. U 17.stoljeću se često koristila orhideja pa se i danas u aromaterapiji za bolji san preporučuje miris orhideje.Možete odabrati miris ruže koji izaziva pospanost pa se preporučuje nekoliko kapi eteričnog ulja ruže nakapati na jastučić koji je najbolje držati na noćnom ormariću. Poznato je da bi za optimalan i zdrav san idealna temperatura u spavaćoj sobi trebala biti između 15 i 18°C.

Za one koji nisu osjetljivi na hladnoću, isprobajte sljedeći trik:

Napunite kadu hladnom vodom do iznad gležnja, barem nekoliko minuta kako bi se aktivirala bolja cirkulacija. Ova aktivnost, iako se čini kao šok terapija, djeluje vrlo snažno na nesanicu te ćete puno kvalitetnije spavati.

Nesanica kod djece

Ako Vaši mališani pate od nesanice, treba pokušati sljedeće. Potrebno je uzeti po jednu šaku korijena valerijane, kamilice, ružmarina, kadulje, matičnjaka, 10 g cvjetova arnika i bobice imele. Sve stavite u lanenu krpicu i napravite jastuk od toga.

Ove mirise će dijete udisati čim legne na krevet, djelovat će uspavljujuće te mogu i do dva mjeseca puštati arome. Loš san kod odraslih izaziva slabljenje kognitivnih sposobnosti, pamćenja i pažnje te utiče negativno na opće stanje pozornosti. Ukoliko se nesanica pojavljuje duži period čak može biti povezana s anksioznošću i depresijom


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton