BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Zelena dijeta, bez gladovanja

bez gladi

Ukoliko želite da se osjećate lako, pročišćeno i da izgubite par kilograma bez mnogo napora – zelena dijeta je kao stvorena za vas.Zelena dijeta se bazira na ishrani povrćem i voćem. Ove namirnice sadrže dosta vode i celuloze, zasitne su i imaju malu količinu kalorija. Udio korjenastog povrća treba da je smanjen, a na račun njega povećana upotreba zelenog lisnatog povrća.

Preporučene namirnice

Povrće i voće: kelj, kupus, prokulice, brokuli, spanać, blitva, krastavac, zelena salata, grašak, zelene paprike, rukola, endevija, lišće celera, tikvice, zelene jabuke, kivi…

Kao što vidite, koristi se povrće i voće zelene boje. Razlog? Drevni narodi su davno primetili da je zelena boja – boja koja odgovara jetri i žučnoj kesi. Takođe su primjetili da povećano konzumiranje prirodnih namirnica zelene boje značajno poboljšava rad ova dva organa i dovodi do njihovog ubrzanog čišćenja i regeneracije (kada je jetra u pitanju). Po domino efektu – dolazi i do poboljšanja varenja, rada crijeva i bubrega.

Količine gore spomenutih namirnicanisu ograničene, a najbolje je da se konzumiraju u svježem obliku, kuhane i parene. 

Preporučuje se i unos tečnosti ali se prati osjećaj žeđi. Dakle, nema nalivanja vodom jer je voće i povrće samo po sebi pravi rezervoar kvalitetne tečnosti pa bi dodavanje vode bilo samo neprijatna gnjavaža.

Za one koji vole šejkove dobra vest je što mogu uvrstiti i njih u svakodnevni program ishrane. Varijacije su nebrojane i možete pustiti mašti na volju jer je izbor namirnica više nego bogat.

Primjer jednodnevnog jelovnika

Doručak: Zeleni kačamak – Kuha se isto kao i klasičan kačamak, samo uz dodatak par listova zelenog povrća: blitve ili spanaća ili koprive ili nečeg četvrtog što se baš vama sviđa;

Užina: Zeleni šejk od krastavca, kivija, rukole, kelja, kašičice meda i po potrebi vode da bi se dobila željena gustina;

Ručak: Dinstana ćureća prsa sa prazilukom, pareni spanać sa par kapi limuna, pareni štapići od jedne mrkve, salata od svežeg paradajza i zelene paprike;

Užina: Jedna velika zelena jabuka;

Večera: 100 g tunjevine u salati sa rukolom, kolutovima manjeg krastavca, čeri paradajzom i (po želji) kašikom barenog nauta ili kukuruza šećerca, 1 šolja crne kafe ili čaja;

Ne zaboravite: Možete jesti povrća koliko želite!


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton