BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Nedostatak joda u prehrani

JOD

Nedostatak joda u prehrani čest je problem s kojima se ljudi susreću, a sve to može izazvati velik broj simptoma bolesti. Ljudi su suočeni s mnogim bolestima kojima je glavni uzročnik manjak esencijalnih tvari bez kojih ne mogu biti potpuno zdravi i bez kojih ne mogu normalno funkcionirati. Među tim esencijalnim tvarima se nalazi i jod koji predstavlja element čiji nedostatak može uzrokovati velike i male tegobe. Jod se nekada koristio za liječenje mnogih bolesti, a najčešće je upravo jod ono što ljudskom tijelu nedostaje.U štitnjači se nalazi oko 75 posto joda, a bitan je i za tkiva poput dojke, želuca, gušterače, mozga, kože, timusa i cerebralne spinalne tekućine.Ako u bilo kojem dijelu od spomenutih dijelova tijela nedostaje joda može doći do disfunkcije tijela.

Neki od znakova manjka joda u organizmu su;

  • hladna stopala i ruke
  • loša memorija
  • depresija
  • mialgija
  • suha koža
  • grčevi u mišićima
  • sklonost debljanju
  • zatvor
  • edemi
  • slabost
  • lomljivi nokti
  • Zbog manjka joda može se javiti i gušavost, mentalna retardacija, hipotireoza, debljanje i neke vrste raka. Osim što je jod mineral koji je prijeko potreban organizmu, on je i lijek za brojne bolesti, pa tako može spriječiti infarkt, moždani udar i pročistiti arterije.

    Jod spašava od odlaska na operaciju štitnjače i uravnotežuje hormone, smanjuje tegobe dijabetesa i potrebu za lijekovima kod dijabetesa. Može poboljšati i mentalne funkcije, ali i spriječiti Alzheimerovu i Parkinsonovu bolest.Jod ubija sve bakterije, gljivice, parazite i viruse, a navodi se i kao stopostotni lijek kod infekcije mjehur,

  • Preporučena dnevna doza joda iznosi 150 mikrograma, ali ta doza je manja od one koju koristi alternativna medicina. Mnogostruko veće količine joda su sigurne, što se može vidjeti i po primjeru Japanaca koji spadaju među najzdravije ljude na svijetu, a koji u prosjeku konzumiraju oko 13 miligrama joda na dan.

    Jod u hrani

    Jedan od sigurno najlakših način za dobivanje joda je korištenje jodirane soli i konzumiranje hrane koja je bogata jodom. Neki od najbogatijih izvora joda su alge, ananas, šparoge, prirodna morska sol, mliječni proizvodi, tamnozeleno povrće i artičoke.

    Apsorpcija joda se može umanjiti i unosom namirnica koje spadaju u skupinu goitrogena, a to su karfiol, prokulice, senf, sjemenke lana, kupus, kelj, brokula, soja i kikiriki.Preporučena dnevna doza joda je 13 miligrama kako bi tijelo moglo normalno funkcionirati, a ako je tijelo bolesno potrebne su veće doze, koje mora nadzirati stručnjak. Kod suplementiranja jodom preporučuje se i unošenje omega 3 masnih kiselina, selena i magnezija.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton