BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako smanjiti otečenost nogu

Zadržavanje vode u tijelu je problem s kojim se mnogi bore, a bez obzira koji je uzrok, liječnici ponekad ovakvo stanje liječe diureticima, koji pomažu izbaciti višak tekućine iz tijela. U nastavku slijedi kako smanjiti otečenost nogu.

Tekućina koja bi morala proći kroz limfne kanale i krvne žile skuplja se u malim prostorima između stanica. Uglavnom je razlog konzumiranje previše soli ili predugo stajanje ili sjedenje, a u malom broju slučajeva to mogu biti i problemi s bubrezima i jetrom. Kod starijih osoba sve se više dovodi u vezu zadržavanje vode i problemi sa srcem.

Postoji jedan podatak koji će mnogima biti čudan, a na temelju kojeg se može zaključiti kako se prevelika količina tekućine u tijelu može riješiti konzumiranjem više vode. Ako se pije više tekućine, doći će do češćeg mokrenja te izbacivanja soli iz organizma. Bilo bi najbolje kada bi svaki dan popili do 2 l vode.

S nakupljanjem vode u tijelu dolaze razni problemi, pa je dobro znati kako smanjiti otečenost nogu. Želite li spriječiti oticanje u području nogu, potrebno je redovito vježbati.

Kako gravitacija dovodi do povlačenja tekućine u noge, primijetit ćete da su vam zglobovi natečeni, a posebno pred večer. Zbog toga bi bilo dobro vježbati jer se pojačanom aktivnošću mišića na listovima potiče cirkulacija te smanjuje otečenost. Bilo bi dobro svaki dan provesti po 30 minuta hodajući, vozeći bicikl ili trčeći.

Pomoći će i posebne tajice kako bi smanjili nakupljanje vode. Potrebno ih je obući ujutro i nositi tokom cijelog dana, što neće biti problem jer su od ugodnog materijala.

Ako ste primijetili da imate otečene noge nakon što ste završili s poslom, lezite u naslonjač i podignite noge iznad razine srca. Višak tekućine koji se skupio u nogama vratit će se u krvotok, doći do bubrega te izaći iz tijela preko mokraće. Imate li mogućnost pokušajte noge držati u povišenom položaju svaki dan po sat vremena.

Otečenost pojedinih dijelova tijela kao što su noge može se smanjiti uz pomoć lagane masaže. Namjestite prostirku, sjednite i savinite koljena. Nakon toga uhvatite goljenicu tako da vam palci budu na goljeničnoj kosti, a prsti na listovima.

Krenite lagano pritiskati palčeve i masirajte prema gležnju. Zatim namjestite palčeve na unutarnji dio gležnja i masirajte u prema koljenu. Potom primite list i masirajte pritiskanjem i opuštanjem ruku spuštajući se polako prema gležnju. Istu vježbu možete odraditi i s drugom nogom. Važno je biti uporan kako bi tegobe što prije nestale.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton