BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Vježbe za mozak

antioksidansi-i-pamcenje

Antioksidansi su tvari koje nalazimo u hrani i koje održavaju zdravlje stanica u mozgu štiteći ih od šteta što je nanose slobodni radikali. Također pospješuju zdrav rad mozga, uključujući i funkciju pamćenja. Slijede najbolje vježbe za mozak.

Ako već jedete pet porcija voća i povrća na dan, mnogo cjelovitih žitarica i druge svježe hrane, vjerojatno je unos antioksidansa zadovoljavajući. No, za svaki slučaj, provjerite sadržava li vaša prehrana dovoljno namirnica s popisa koji slijedi i unosite li u tijelo dovoljno potrebnih antioksidanasa.

Beta-karoten nalazi se u narančastome i žutome voću i povrću, na primjer, mrkvi i bundevi. Vitamin C nalazi se u agrumima (primjerice, narančama), jagodičastom voću, zelenima i crvenim paprikama te lisnatom zelenom povrću.

Vitamin E nalazimo u orašastim plodovima, sjemenkama, cjelovitim žitaricama i masnoj ribi. Selen nalazimo u orašastim plodovima, jajima i cjelovitim žitaricama. Cink nalazimo u ribi, mahunarkama i bademima.

Unos antioksidanasa povećat ćete i dodacima prehrani. Preporučuje se vitamin B6 (825 miligram na dan), vitamin C (500 miligram dva puta na dan), vitamin E (300 mikrogram na dan), magnezij (300 miligram na dan) i selen (100 mikrogram na dan).

Da bi znali kako poboljšati pamćenje, postoje vježbe kojima održavate mozak aktivnim. Usto, dobro je rješavati križaljke, igrati igre riječima i brojevima i potruditi se svaki dan pročitati barem jedan članak u novinama ili časopisu ili poglavlje knjige.

Vježba 1: Sjećate li se?

Svaki dan se pokušajte sjetiti sljedećega:

  • o čemu ste razmišljali prije pet minuta
  • o čemu ste razmišljali prije jednog sata
  • što ste radili jučer u to doba
  • što ste odjenuli prošli vikend

Vježba 2: Dječja zabava

Ta je vježba varijacija klasične igre s dječjih zabava.

Zamolite prijatelja ili partnera da na pladanj stavi deset predmeta. Neka ih odabire nasumično i neka budu povezani. Gledajte pladanj minutu. Zapamtite sve što vidite. Zatim ga pokrijte i sastavite popis svega što je na njemu bilo. Kad završite, okrenite papir.

Zatim zamolite prijatelja da s pladnja ukloni jedan predmet tako da vi ne vidite. Otkrijte pladanj i recite što nedostaje. Provjerite popis gledajući predmete na pladnju. Jeste li išta zaboravili? Jeste li pogodili što nedostaje?

Sljedeći put kad budete igrali tu igru (s novim predmetima, naravno), smanjite vrijeme promatranja pladnja za pet sekunda. Svaki sljedeći smanjite za još pet, sve dok ne budete mogli zapamtiti deset različitih predmeta na pladnju za samo 15 sekundi.

I za kraj, kvalitetan san je nužan za zdravlje mozga i živčanog sistema. Nastojte spavati šest do osam sati. Manje ili više sna od toga oslabit će vam koncentraciju, učinit će vas iscrpljenima i loše uticati na vaše pamćenje


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton