BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hronična neispavanost slabi srce

Sve je više onih koje muči Hronična neispavanost. Prosječnoj odrasloj osobi je potrebno oko osam sati sna, ali većina ljudi ne spava toliko. Neposredni učinci neispavanosti su mamurnost, potreba za snom, pijanost ili tromost. Isto tako postoje i ne tako očiti učinci sna poput nespretnosti, pretjerane emotivnosti i gladi.

Spavanje je važno jer uz dovoljnu količinu sna svako od nas će imati dovoljno snage te pritom izbjeći iscrpljenost, a koja vodi prema brojnim bolestima. Spavanje je neophodno zbog više razloga, pa tako i za čvrst imunitet.

Neke od posljedica neispavanosti su pretilost, gubitak pamćenja, povećanje rizika od raka, skraćenje života, povećanje rizika od dijabetesa, oštećenje kostiju i slabljenje srca.

Premalo sna potiče nezdrave navike prehrane, veće porcije i žudnju za brzom hranom. To je posljedica kompliciranih hormonalnih promjena koje se često javljaju zbog neispavanosti, a primjerice šest sati sna je znak za proizvodnju veće količine hormona gladi i grelina te manju proizvodnju leptina koji potiče sitost.

U danima kada je osoba najumornija postaje zbunjena i zaboravna, a nedostatak sna može dovesti i do trajnijih posljedica. Što osoba manje spava to se manje koriste pozitivni učinci sna na pamćenje. Nedostatak sna uzrokuje pogoršanje na mozgu koje može djelomično objasniti gubitak pamćenja kod starijih osoba.

Ako ste ikada imali problema sa spavanjem, onda je dobro znati koji su najbolji savjeti za dobar san. Kratak i loš san može povećati rizik od određenih vrsta raka, a polipi su češći kod osoba koje ne spavaju dovoljno. Osobe koje manje spavaju umiru mlađe zbog čega manjak sna može utjecati na raniju smrtnost.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton