BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako spriječiti žgaravicu

Kad se kiselina iz želuca vrati u jednjak nastaje osjećaj žarenja. Želite li izbjeći neugodan osjećaj žarenja i boli, dobro je znati kako spriječiti žgaravicu. U nastavku slijede korisni savjeti koji će vam pomoći da zaboravite na neugodno stanje.

Uzroci žgaravice

Ako želite izbjeći osjećaj žarenja koji nastaje kada želučana kiselina uđe u jednjak, potrebno je paziti na prehrambene navike jer postoje namirnice koje mogu izazvati žgaravicu kao što su:

  • umak od rajčice
  • alkohol
  • pržena hrana
  • sok od naranče
  • gazirana pića
  • crni biber
  • masna čokolada
  • kafa
  • stres

Želite li izbjeći opuštanje jednjaka potrebno je izbjegavati paprenu metvicu. Na popisu namirnica koje bi trebalo izbjegavati ili barem smanjiti nalaze se agrumi, mliječni proizvodi jer kalcij iz mlijeka potiče na lučenje kiseline.

Ukoliko je razlog žgaravice stres važno je da znate kako se opustiti, bilo uz aerobnu aktivnost, meditaciju, aromaterapiju, hipnozu i masažu.

Da ne bi više morali razmišljati o želučanoj kiselini u jednjaku i neugodnom osjećaju žarenja, potrebno je prestati s lošim navikama kao što je pušenje. Istraživanja su pokazala da upravo pušenje utječe na opuštanje donjeg sfinktera jednjaka.

Kako spriječiti žgaravicu

Mnogi imaju probleme sa želucem, bilo da se radi o žgaravici, čiru ili drugim tegobama. Ako je vaš problem žgaravica i često se javlja tijekom noći, potrebno je jesti barem dva do tri sata prije nego mislite ići u krevet. To će vrijeme biti dovoljno da se smanji količina želučane kiseline te da se ne vrati u jednjak.

Nekima pomaže i ako podignu uzglavlje kreveta ili ukoliko postave jedan jastuk više. Spavanje na povišenom položaju je dobro jer će gravitacija tako pomoći da kiselina ostane u želucu.Stručnjaci savjetuju da bi moglo pomoći i spavanje na lijevoj strani kreveta jer ako se legne na tu stranu, želudac će se objesiti i sadržaj povući dalje od sfinktera jednjaka.

Kako bi se smanjila proizvodnja želučane kiseline potrebno je imati manje obroke i češće jesti. Važno je izbjegavati velike količine hrane tijekom jednog obroka, zbog toga što veći obroci mogu dovesti do pritiska i otvaranja kružnog mišića koji je zaslužan za razdvajanje želuca i jednjaka, te koji se brine da se kiselina zadrži u želucu.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton