BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Pobijedite ‘bolesnu’ želju za slatkim

Odlučili ste zdravo doručkovati pa svaki dan pojedete žitarice s nemasnim mlijekom. Naravno, ne dodajete šećer jer to je zdravi doručak, zar ne? No prava istina je da ste tim obrokom žitarica u svoje tijelo unijeli golemu količinu šećera. Porcija od 50 grama gotovo svih žitarica na tržištu ima u sebi najmanje dvije čajne žličice šećera, a neke čak i do nevjerojatnih sedam! Dakle, šećer koji unosite nije samo onaj koji ćete svjesno staviti u kavu ili čaj ili onaj u kojem ćete uživati dok jedete čokoladu. 

Šećera ima baš u svemu, od prerađenog bijelog brašna do bijele riže i voćnih sokova. Kad je dr. Alpert stavljala svoje pacijente na dijetu bez šećera, rezultati su bili čudesni. Čak i sasvim mali pomak, poput izbacivanja iz prehrane voća i nekih rafiniranih ugljikohidrata, znatno bi poboljšali zdravlje pacijenta i utjecali na smanjenje težine.

Uskoro je postalo vrlo jasno da masnoće nisu te koje su utjecale na debljinu, a oni pacijenti koji su izgubili najviše kilograma bili su ovisnici upravo o šećeru. No pacijenti koji su postigli uspjeh nisu se samo odrekli krafni i kroasana. Da je barem sve tako jednostavno, kaže dr. Alpert. Uspjeh zapravo dolazi kad se pacijent odrekne velikog broja industrijskih namirnica za koje prije nije ni vjerovao da u njima ima šećera.

Uspjeh se može postići tako da se slijedi plan za izbacivanje šećera iz organizma. Prva tri dana potpuno ćete izbaciti šećer iz prehrane i umjesto njega jesti namirnice s visokim udjelom proteina. Plan je tako osmišljen da će žudnju za slatkim svesti na minimum i pomoći vam da pobijedite ovisnost.

Nakon provedenog detoksa više nećete posezati za keksima u 16 sati kad vas uhvati kriza, nego ćete se osjećati lakše i bistrije te izgledati mlađe. U svakom slučaju, doznat ćete kako fenomenalan može biti život bez šećera.

Trodnevni režim

Za početak morate izabrati tri uzastopna dana u kojima ćete početi svoj novi i vrlo specifičan režim prehrane. Cilj je da se vaše tijelo očisti od šećera i ugljikohidrata na dovoljno dugi period kako bi se delikatni unutarnji sustavi vašeg organizma mogli resetirati.

Detoks je koncipiran tako da ćete jesti hranu s niskim glikemijskim indeksom, a on se mjeri prema tome koliko vam se podigne razina šećera u krvi nakon što pojedete određenu vrstu namirnice.

Prva tri dana su najvažnija

Prva tri dana detoksikacije pridržavat ćete se bazičnog menija od kojeg ne smijete previše odstupati. Sva tri dana jest ćete slične obroke, a raznovrsnost će doći u kasnijoj fazi. Ako ste vegetarijanac, jedite tofu umjesto ribe ili mesa.

Kako biste obroke ipak učinili malo raznovrsnijima, kombinirajte različite salate ova tri dana. Izbjegavajte korjenasto povrće, poput mrkve. Ne zaboravite piti mnogo vode, gazirane ili negazirane, kao i crni, zeleni ili biljni čaj. Vrlo je važno da ni u kojem slučaju ne uzimate namirnice koje su u prva tri dana strogo zabranjene (okvir dolje).

Prvu sedmicu uočit ćete velike promjene u raspoloženju i razini energije. Zabrana konzumacije šećera još vrijedi, kao i zabrana većine ugljikohidrata, ali možete polako uvoditi prirodne šećere (mliječne proizvode ili jabuku, jednom na dan). Alkohol vam je također dopušten u prvoj semici, ali samo crno vino. Povrće možete jesti neograničeno.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton