BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Aktivnosti na otvorenom jačaju imunitet i pomažu smršaviti

Čak i ako ne vježbate u teretani i nemate naviku baviti se trčanjem, mnogi od nas puno su aktivniji tokom ljeta nego tokom hladnih zimskih dana.Ako ništa drugo, više šetamo, plivamo, mnogi ljudi ljeti puno voze bicikl, neki zaigraju košarku ili nogomet s prijateljima i slično. S hladnijim danima često se povlačimo pod dekicu, što u kombinaciji s težom zimskom hranom i činjenicom da su dani kraći, odnosno da ranije pada mrak, nerijetko završi tako da je teško držati se odluke o tome da ćemo redovito vježbati. A ne bi trebalo biti tako – tvrde stručnjaci.

Kako žene često počinju vježbati s ciljem da skinu nekoliko kilograma prije plaže, upravo je početak zime idealno vrijeme za to. Ako sad krenete, gubeći po dva kilograma mjesečno, do proljeća bez muke možete izgubiti i desetak kilograma viška. S druge strane, za mnoge muškarce koji inače vole vježbati u teretani zima je odlično vrijeme da ponekad promijene rutinu i ubace jedan dan sedmično plivanja na bazenu ili pješačenja.

Važno je imati na umu da si ne smijemo nametati previsoke ciljeve jer ćemo u startu imati ego kao neprijatelja i veće su šanse da odustanemo od vježbanja. Dakle, umjesto da se prisiljavate raditi s utezima u teretani, možete ubaciti 20-ak minuta brzog hodanja, trčanja, badmintona u parku s djecom, kao i tečaj plesa ili neku sličnu aktivnost koja vas veseli.

– Bitno je da si ne stvorite pritisak i da ostanete uporni. Jer ako odlučite da ćete vježbati dva-tri puta sedmično samo 20-ak minuta i ako se prva dva puta i budete morali prisiliti, već nakon tri sedmice to će vam postati navika i vježbat ćete s veseljem – smatraju stručnjaci. Bitno je izabrati neku dinamičniju aktivnost tokom koje se mijenja intenzitet i način vježbanja, kako bi trening bilo zanimljiviji.

– To su vježbe tokom kojih se podiže mobilnost te jača snaga i podiže izdržljivost, pa su i koristi od vježbanja u konačnici veće. To je odličan lijek za zimsku depresiju, onu fazu u kojoj nam se ništa ne da jer je vani hladno. Hladno vrijeme zimi je idealno i za aktivnosti na otvorenom jer svježi zrak pridonosi jačanju imuniteta, a hladnoća bržoj potrošnji kalorija. Pritom ipak treba imati na umu da ne pretjerujemo, odnosno da ne vježbamo predugo i da se ne preznojavamo jako.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton