BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kompot i voće pomaže svima kod opstipacije

Svako od nas ima različitu probavu pa se ne može definirati što je “normalno” kad je riječ o učestalosti pražnjenja crijeva, odnosno kad bi se za nekoga moglo reći da pati od zatvora. Idealno bi bilo imati stolicu jednom dnevno, no to nije pravilo oko kojega treba paničariti, tvrde doktori.

Već ako smo pojačano nervozni stolica može biti češća, ali i rjeđa, ovisno o tome kako čovjek reagira.  Općenito se smatra da se pod zdravom probavom mogu smatrati najmanje tri stolice tjedno, odnosno nikako više od tri stolice na dan.

No za procjenu zdravlja treba uzeti u obzir i količinu stolice, kakvoću te učestalost proljeva ili zatvora, to da li se kod pražnjenja crijeva napinjemo i mučimo te slično.

Dok je sve u skladu s uobičajenim navikama ili su promjene vrlo male, u pravilu se ne treba zabrinjavati, no ako primijetite ozbiljniji poremećaj u pražnjenju crijeva, bilo da je riječ o učestalosti ili kakvoći stolice, to je razlog da se javite ljekar u, upozoravaju stručnjaci.One manje probleme, poput povremene nadutosti ili zatvora, lako možemo riješiti i sami, promjenom navika i kvalitetnijom prehranom. Činjenica je da mnogi danas nemaju novca za dovoljno voća i povrća ni zimi ni ljeti, pa je i to jedan od razloga zbog kojih se hranimo lošije te možemo imati više problema i s probavom. Ipak, pokušajte se koncentrirati na namirnice koje su bogate vlaknima.

Većina nas u prosjeku konzumira tek desetak grama vlakana dnevno, dok bi zdrava odrasla osoba svakodnevno trebala konzumirati između 25 i 35 grama vlakana, raspoređeno na sve obroke.

Za zdravu probavu su nam podjednako važna i topiva i netopiva vlakna, no kad postoji problem sa zatvorom, korisno je pojačati unos namirnica bogatih netopivim vlaknima, koja u dodiru s vodom nabubre te ispune želudac i crijeva, pa tjeraju ostatke hrane prema crijevima i kroz crijeva.

To su cjelovite žitarice, poput zobi, mekinja, bulgur pšenice i slično. To su i sve vrste voća, pri čemu prednjače jabuke i kruške, te zeleno lisnato povrće, u kojem se posebno ističu prokulice, kelj, grašak, grah i slanutak. Također, zdravi međuobrok sastavljen od orašastih plodova i suhog voća može biti vrlo koristan za peristaltiku crijeva.

Uz namirnice bogate vlaknima svakako treba piti više tekućine, a mnogi to ne čine. To je pogotovo problem kod starijih ljudi, kod kojih se gubi osjećaj žeđi, pa bi ih oni koji brinu o njima svakako povremeno trebali podsjetiti na tekućinu.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton