BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Jednostavni načini kako smanjiti unos soli u organizam

Svi smo svjesni smo da prekomjerno unošenje soli u organizam nije zdravo, ali ne razmišljamo na koje načine unosimo najviše soli i koliko nam to zaista može štetiti. Prekomjeran unos soli u organizam može biti uzrok pretilosti, srčane i plućne bolesti, bubrežne bolesti, ali povećava i rizik od moždanog udara.

U kuhinji

  • Prepolovite količinu soli koju inače koristite pri kuhanju. Još bolje, izbacite svu so iz obroka. Umjesto toga, koristite bilje i začine. Začini koji nemaju natrija su najbolji izbor. Na primjer, češnjak u prahu.
  • Nemojte dodavati so u vodu kada kuhate rižu ili tjesteninu.
  • Isperite tunu, grah i ostalu konzerviranu hranu s hladnom vodom prije uporabe.
  • Izbjegavajte ili koristite umjereno: soja sos, teriyaki umak, Worcestershire umak i taco umak.

    U trgovini

    • Naučite čitati deklaracije. Namirnice koje su niske u soli će imati manje od 140 mg po obroku ili manje od 5% dnevne vrijednosti. So može biti skrivena u drugim sastojcima, zato tražite sastojke koji imaju “natrij” ili hemijski simbol “Na” u imenu.
    • Izbjegavajte slane grickalice poput čipsa, kikirikija i pereca.
    • Izbjegavajte ili ograničite ove namirnice u prehrani jer su vrlo visoke u soli: slanina, smrznuto pohano meso, hrenovke, srdele i dimljene ribe.
    • Za stolom
      • Maknite solanicu s kuhinjskog stola. Ako ste navikli na soljenje  hrane, postupno smanjite količinu soli koju dodajete u svoje obroke. Unutar 6 do 8 sedmica, više nećete imati potrebu za soljenjem hrane.
      • Pospite ocat ili limunov sok po povrću umjesto soli.
      • Gledajte svoje porcije. Ako želite grickati nešto slano, to je u redu. Samo pojedite umjerenu količinu.

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza