BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Lagane vježbe za ublažavanje hrkanja

Čak oko 25 posto odraslih ima problema s hrkanjem  tokom spavanja. Za normalno disanje, a time i nesmetanu dopremu kisika u organe i tkivo, od izrazite je važnosti prohodnost gornjih i donjih dišnih puteva. Ako oni nisu prohodni, dolazi do vibriranja sluznice dišnog puta.

Većina ljudi koji hrču ima višak kilograma, a to je jedan od glavnih uzroka ovom stanju. Potrebno se javiti liječniku ako primijetite glasno hrkanje koje ometa vas ili druge ljude, nedostatak zraka zbog kojeg se budite iz sna, pauze u disanju koje se javljaju u snu ili pojačanu pospanost – naglašavaju specijalisti otorinolaringologije.

Ti simptomi mogli bi upućivati na najčešću vrstu poremećaja disanja pri spavanju, odnosno sindrom opstruktivne apneje koji karakteriziraju pauze u disanju tokom sna. Hrkanje je izraženije prilikom ležanja na leđima nego u drugim položajima tijela, a otorinolaringolog napominje kako u teškim slučajevima, zbog smanjene koncentracije kisika, može izazvati teže srčane bolesti, povišen pritisak, infarkt i moždani udar. 

Stručnjaci tvrde  kako kvalitetne vježbe mogu pomoći jer se jednostavnim vježbama za jačanje tkiva i mišića može smanjiti problem hrkanja. Postoje i različite naprave koje se stavljaju u usta, radi održavanja širine puteva jer sprečavaju padanje jezika prema natrag, te CPAP maska koja pomaže održati dišni put otvorenim tijekom spavanja. 

Otorinolaringolog napominje kako je važno i održavanje higijene te prohodnosti nosa sa sprejevima koji sadrže fiziološku, slanu otopinu, a ljudi koji hrču svakako bi trebali izbjegavati kapi za nos jer dodatno isušuju dišne puteve pa se hrkanje može pogoršati. Zato ih se preporučuje samo kratkotrajno upotrebljavati.

Uz ove vježbe hrkat ćete 36 posto rjeđe i 59 posto tiše

Vježba nepca – Vrhom jezika snažno dodirnite kraj nepca i zatim jezik 20 puta povlačite prema natrag dok dodirujete nepce.

Vježba usisavanja – Snažno pritisnite cijeli jezik uz samo nepce i ‘usišite’ 20 puta. Najveći pritisak neka bude na korijenu jezika.

Vježba korijena jezika – Gurajte korijen jezika prema dolje 20 puta dok istodobno vrhom jezika dodirujete donje zube s unutarnje strane.

Podizanje resice – Pokušajte podignuti prema gore meki dio nepca, odnosno stražnji dio usne šupljine i resicu na dnu šupljine 20 puta.

Pjevaj 20 minuta na dan i manje ćeš ‘piliti’ u snu

Ispitanici koji su tri mjeseca pjevali po 20 minuta na dan hrkali su manje, pokazala je studija britanskog Sveučilišta Exeter. Stručnjaci su utvrdili da pjevanje smanjuje hrkanje jer učvršćuje mišiće gornjih dišnih putova. Pokraj kreveta postavite ovlaživač zraka jer hrkanje potiče i suhoća usta.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton