BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Cimet čuva srce i liječi akne, a đumbir pomaže protiv prehlade

Orasi, lješnjaci, klinčić, cimet, anis, smokve… Što više uživate u tim namirnicama, bit ćete zdraviji. istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu šaku orašastih plodova na dan smanjuju vjerojatnost da im se razviju bolesti srca, krvnih žila ili karcinom, a višestruko se povećava sposobnost pamćenja. Osim toga, pomaže u borbi protiv nesanice i suvišnih kilograma.

Orasi smanjuju različite upale u organizmu i opuštaju krvne žile, što je jako važno onima koji imaju problema sa srcem jer smanjuju razine “lošeg” holesterola u krvi i rizik od razvijanja krvnog ugruška, a pomažu i protiv dijabetesa tipa 2. Samo sedam oraha na dan, pokazalo je jedno istraživanje, pruža zaštitu od srčanih bolesti. Iako mnogi misle da su masni i debljaju, orasi sadrže zdrave polinezasićene i mononezasićene masti koje ne začepljuju krvne žile kao zasićene masti.

Bademi su pak jedan od najmanje kaloričnih orašastih plodova, a s najviše kalcija. Bogati su i vitaminom E, koji pomaže u održavanju dobrog pamćenja, pa se preporučuju i kao namirnica za sprečavanje demencije.

Od slatkog badema koriste se plod (ljuska i sjemenka), listovi i kora. Listovi i ljuske potiču rad jetre i smiruju kašalj, a kora služi i kao sredstvo protiv crijevnih parazita, povišene tjelesne temperature, a pospješuje i izlučivanje mokraće. Od njegova ulja nije ništa bolje protiv upala i opeklina. Badem je najlužnatiji orašasti plod, a to znači da u tijelu ne stvara kiselu reakciju. Poznat je kao najzdraviji i najcjelovitiji orašasti plod, slično jabuci među voćem.

 I lješnjak je bogat mnogim vitaminima i mineralima koji su nam potrebni. Optimalna doza je 30-60 grama lješnjaka na dan.Usporava starenje i smanjuje rizik od mnogih malignih bolesti. Regulira krvni tlak, broj otkucaja srca te smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara. Aminokiselina u lješnjacima ima jaka antiupalna svojstva i snažan inhibitorni mehanizam protiv rasta malignih stanica, a štiti i od raka dojke i prostate te smanjuje rizik od dijabetesa. Sadrže mnogo flavonoida koji čuvaju mozak. Nekoliko lješnjaka na dan dovoljno je tijelu da dobije zdrave masti koje štite srce. Pripremate li kolače od orašastih plodova, ne zaboravite ih i dobro začiniti.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton