BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Moćni probiotici: Kefir i kiseli krastavci ubijaju loše bakterije

Kako biste osnažili imunitet, birajte kvalitetne izvore proteina i ‘dobrih’ masnoća, antioksidansa te probiotika i prebiotika, kaže nutricionistica, doc. dr. sc. Darija Vranešić Bender.

  • Glavnina stanica imunološkog sistema nalazi se u crijevima. Tijelo je domaćin milijardama bakterija, od kojih je većina ‘dobrih’, korisnih bakterija, dok neke mogu biti i štetne, a mikroflora je najgušće naseljena u crijevima. Probiotici su naziv za određene sojeve bakterija koji povoljno djeluju na zdravlje i imunitet. Te se bakterije prirodno nalaze u hrani ili se hrana njima obogaćuje, a mogu se uzimati i u obliku dodatka prehrani – kaže nutricionistica Vranešić Bender .Fermentirani mliječni proizvodi prirodno sadrže žive bakterije, a sve češće se i dodatno obogaćuju.

Lactobacili i bifidobakterije su normalni stanovnici crijeva i njihova prisutnost upućuje na zdravu mikrobiotu. Krajnji produkt njihove aktivnosti su kratkolančane kiseline koje povećavaju kiselost crijevnog sadržaja stvarajući nepovoljne uvjete za rast i aktivnost štetnih bakterija, objašnjava nutricionistica Vranešić Bender.

“Dobre bakterije” u debelom crijevu i ravnoteža crijevne mikroflore odgovorni su za cjelokupno zdravlje. I fermentirana hrana, poput kiselog kupusa i krastavaca, ima probiotički sadržaj bitan za održavanje zdravlja probavnog trakta, dodaje nutricionistica, dipl. ing. preh. teh. Sanja Ćosić.

Kiseli kupus sadrži soj dobrih bakterija, laktobacila plantarum, koje su odlične za probavu i imunološki sustav, a bogat je i vitaminom C. Pomaže protiv gripe, a u crijevima pomaže stvaranje antitijela koja se bore protiv E. coli i salmonele. I kiseli krastavci sadrže vitamine, poput vitamina C, A i vitamina B skupine. Snažan su antioksidans i probiotik. Uravnotežuju probavu i ubrzavaju stvaranje dobrih bakterija – kaže nutricionistica Ćosić. Osim jogurta, i kefir je fermentirani mliječni napitak bogat dobrim bakterijama. Proizvodi se tako što se kefir zrno doda u mlijeko, a to potiče fermentaciju. Sve to izaziva nastanak širokog spektra probiotskih bakterija kojih ima u kefiru, koje su od velikog značaja za crijevnu floru. Preporučuje se kod gljivičnih oboljenja i za jačanje imuniteta.

Probiotički jogurt ima više dobrih bakterija

Jogurt je fermentirana prerađevina mlijeka. Bogat je kalcijem i proteinima. Najvredniji sastojci jogurta su dobre bakterije važne za pravilnu i uravnoteženu probavu. Neke od njih su laktobacili, bifidus i acidofilus. Po definiciji, jogurt mora sadržavati određene razine zdravih bakterija, no neki sadrže više nego drugi. Jogurti s oznakom ‘probiotički jogurt’ sadrže probiotičke sojeve kao dodatak drugim bakterijama.

( Izvor 24 sata)


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza