BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako sačuvati sluh

Oslabljen sluh najčešće se pojavljuje nakon šezdesete godine života, no kod nekih ljudi simptomi se počnu javljati i ranije. Mnogo je krivaca za oštećenje sluha. To mogu biti geni, traume uha, infekcije (meningitis, zaušnjaci, ospice, HIV).

Određeni lijekovi također mogu naštetiti dobrom sluhu: neke vrste antibiotika (gentamicin, tobramicin, kanamicin, streptomicin, neomicin, amikacin, ribostamicin, netilmicin), diuretika, neki lijekovi protiv karcinoma, aspirin (u velikim količinama) i lijekovi za poboljšanje erekcije (Viagra, Levitra, Cialis). No ipak, jedan od najčešćih uzroka poremećaja sluha je obična svakodnevna buka. Svi znaju da oštećenje sluha može uzrokovati kratkotrajni glasni zvuk, ali većina ljudi zanemaruje činjenicu da u većini slučajeva oštećenje slušnih stanica uzrokuje redovito i svakodnevno izlaganje buci. Učestala i dugotrajna buka uzrokuje mikro oštećenja slušnih stanica u unutarnjem uhu, što će nakon niza godina gotovo neizbježno dovesti do pogoršanja sluha.

Normalan ljudski razgovor odvija se u granicama od 50 – 70 db, dok dugotrajna izloženost zvuku preko 85 db može uzrokovati trajni gubitak sluha. Imajte na umu da je taj zvuk istovjetan buci motora ili kosilice. Buka na koncertu ili u klubovima doseže razinu između 110 i 120 db, a sirena hitne pomoći i avion kod polijetanja proizvode zvuk jačine 119-140 db.

Iako većina mladih nerado čuje ovaj podatak, tihi ubica slušnih stanica je muzika. Ona koju svakodnevno slušamo na mobitelima ili prijenosnim nosačima zvuka. Dugotrajno slušanje glazbe na mobitelima ili prijenosnim uređajima dokazano uzrokuje gubitak sluha, i to ne u starijim godinama, nego puno prije. Stoga, slušate li često muziku, nemojte prekoračiti razinu veću od 60 posto maksimalne glasnoće.

Recepti za dobar sluh

Želite li prirodnim putem poboljšati sluh, krenite od zdrave prehrane. Izbacite nezdrave masnoće, mliječne proizvode, alkohol, cigarete i šećere. Jelovnik obogatite antioksidativnim namirnicama poput svježeg voća, posebice bobičastog (borovnice, aronija), zatim ubacite azuki, crni i crveni grah.

Sluhu će pomoći i zeleno lisnato povrće poput kelja, špinata, raštike i smeđe gorušice, te bundeve, češnjaka i luka. Od grickalica odaberite orahe, bademe, grožđice i suhe šljive. I omega-3 masne kiseline u obliku dodatka prehrani mogu odgoditi gubitak sluha


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza