BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako živjeti bez stresa

Prirodna reakcija tijela koja u malim količinama može djelovati stimulirajuće naziva se stres. Ali u današnjem užurbanom načinu života osobe su neprestano izložene stresu i kao da su izgubile sposobnost aktiviranja prirodne reakcije opuštanja.
Stres je postao svakodnevica zbog čega se smatra štetnim, pa čak i opasnim za zdravlje zbog čega je primarno pronaći načine koji će osobi olakšati nositi se s njim.

Stres je podražaj koji se javlja kao reakcija na određena loša ili dobra iskustva. Kada je god osoba pod stresom njeno tijelo reagira tako da oslobađa određene hormone koji joj daju više snage i energije. To svakako može biti dobra stvar, kada se primjerice osoba nalazi u fizičkoj opasnosti, ali ako je izložena dugotrajnom stresu tada je stres izrazito štetan.

Uzroci stresa

Najčešći uzroci i vrste stresa su unutarnji stres, prekomjeran rad i umor, stres izazvan borbom za opstanak, stres uzrokovan okidačima iz svakodnevnog života te emocionalni stres.Unutarnji stres se javlja kod osoba koje se često brinu oko stvari na koje ne mogu utjecati ili se stavljaju u situacije za koje dobro znaju da će im predstavljati stres. Neki su ljudi ovisni o užurbanom načinu života i napetosti koja proizlazi iz stresa zbog čega se nesvjesno dovode u stresne situacije postavljajući nerealne ciljeve.

Kako se nositi sa stresom

Stresne se situacije ne mogu izbjeći, ali se može ublažiti reakcija na njih i to na prirodan način, poput odvajanja vremena za sebe, čajem, boravkom u prirodi, odmorom, umirujućom glazbom, vježbanjem i vitaminima B kompleksa.

Ako vam dan počinje tako da od ranog jutra razmišljate o svim zadacima koji vas čekaju tog dana, radije si budilicu navijte pola sata ranije koje ćete odvojiti samo za svoj gušt, a tek onda krenuti s razmišljanjima o zadacima.

Kavu svakako zamijenite čajem jer je kava poznati stimulans koji negativno djeluje na osobe pod stresom. Umjesto kave pijte čaj koji ima umirujuće djelovanje. Najbolji čajevi za stres su lavanda, zeleni čaj, pasiflora ili kamilica. Isto tako izbjegavajte i šećer i alkoholom jer oni dodatno pojačavaju stres.

Boravak u prirodi

Boravite u prirodi što češće jer će izloženost sunčevoj svjetlosti povećati proizvodnju vitamina D čiji pak nedostatak može dovesti do pojačanog stresa, depresije i anksioznosti. Boravak na suncu potiče dobro raspoloženje jer sunce potiče lučenje hormona sreće.

S obzirom na to da se stres gomila iz dana u dan organizmu je potrebno omogućiti predah. Ako nema predaha osoba se dovodi do situacije kada i bezazlena situacija u njoj aktivira stres kao obrambeni mehanizam. Neka svaki slobodan trenutak bude za odmor i kvalitetan san koji je najbolji način za regeneraciju čitavog organizma. Umirujuća i ugodna glazba utječe na emocije zbog čega je potrebno svakodnevno odvojiti malo vremena za meditaciju i opuštanje uz nju. Tako ćete izazvati pozitivne emocije u sebi.

Lagane vježbe

Lagane vježbe će djelovati pozitivno na nadbubrežne žlijezde koje su odgovorne za sintezu hormona. Deset minuta dnevno odvojenih za lagane šetnje ili istezanja će biti dovoljno da se potaknu pozitivni procesi u tijelu.

Vitamini B kompleksa se često nazivaju anti stres vitaminima jer su važni za cjelokupno zdravlje organizma. Ti vitamini pomažu kod nesanice, razdražljivosti, pojačanog stresa, smanjuju zbunjenost, normalnoj psihološkoj funkciji, pomažu kod migrena, emocionalne nestabilnosti, poboljšavaju koncentraciju i smanjuju zbunjenost.

Neke od prednosti uzimanja B kompleks vitamina su dokazane i kroz brojna istraživanja, a osim što pomažu da poboljšate imunitet i brzo umanjite stres, doprinose i smanjenju iscrpljenosti i umora jer pomažu pretvoriti hranu u energiju za vrijeme cijelog dana.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton