BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Ljetna ishrana, lagano, svježe, ukusno!

Tokom vrelih dana sam organizam traži hranu koja je laka za varenje, sa više vlakana, a manje masnoća i proteina. Jelovnik obogatite nezasićenim masnim kiselinama, poput maslinovog i lanenog ulja, a dnevno pojedite i do pet obroka voća

Ljeto je idealno vrijeme za promjenu loših navika u ishrani i skidanje ponekog suvišnog kilograma. Pijace su pune voća i povrća, koji čiste organizam antioksidansima i hrane ga vitaminima i mineralima. Ove dragocene namirnice sadrže i veliki procenat vode i sve elektrolite koje gubimo znojenjem. Za vreme vrelih dana sam organizam traži hranu koja je lagana za varenje, sa više vlakana, a manje masnoća i proteina. Jelovnik obogatite nezasićenim masnim kiselinama, poput maslinovog i lanenog ulja, a dnevno pojedite i do pet obroka voća. Pijte puno vode, zdravije kuvajte i šetajte.

Salate

Umjesto da svakog dana kuvate, jedite salate kao glavno jelo. Imaćete više koristi za zdravlje, a i nećete morati da stojite pored šporeta na plus 30 stepeni. Nekada se za osnovu koristila jedna i jedina zelena salata, dok ih danas ima toliko vrsta, da gotovo svakog dana možete da koristite drugu: endiviju, ajsberg, rukolu, spanać… Od svježeg povrća dodajte rendanu šargarepu, brokoli, karfiol, tikvice isječene na tanke tračice, avokado, kupus, paradajz, krastavac ili papriku.

Proteini
Kriške tvrdo kuvanog jajeta (da, nije loše ponekad nešto malo i skuvati) daće poseban ukus vašoj obrok salati. U salatu možete dodati i grilovanu piletinu, tunjevinu, škampe ili nemasni sir.

Koštunjavo voće
Ovde se igrajte, isprobavate različite kombinacije – sjeme suncokreta, susama, lana ili sjeckani bademi ili orasi su odličan izbor.

Voće
Iako možda niste navikli, kombinacija voća u slanim salatama sve je prisutnija. Ukoliko do sada niste probali da u obrok salate dodate jabuke ili nektarine, sada može da bude pravo vrijeme. Kupine, maline i ribizle takođe su odličan dodatak svakoj salati.

Malo zakiselite
Mediteranski ukus svakoj obrok salati daće masline ili kapari. Ukoliko ih volite stavite ih više, a ukoliko niste ljubitelj, neka budu prisutni čisto zbog šmeka.

o Preliv i dodaci
Preko salate iscedite limun ili limetu. Takođe, dobar izbor može da bude i kašika nemasnog grčkog jogurta ili kiselog mlijeka, a balzamiko sirće i hladno cijeđeno maslinovo ulje daće joj bogat i svjež ukus. Ne zaboravite i aromatične biljke, te dodajte bosiljak, mirođiju ili peršun za kompletan ugođaj.

Salatu možete pojesti uz parče integralnog hleba. Takođe, ako vidite da ste puno gladni, kao prilog možete dodati pečeni krompir ili obrok započeti supom.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza