BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje

Naučnici došli do zapanjujućeg otkrića u vezi krvnih grupa, ali BUDITE OPREZNI!

Naučnici su objavili da su u laboratorijskim testiranjima otkrili siguran način promjene krvne grupe davaoca krvi u univerzalni tip “0” koji je često potreban u hitnim transfuzijskim slučajevima. Oni su objasnili da su u laboratorijskim testiranjima koristili enzime što ih stvaraju crijevne bakterije i njima su uspjeli da transformišu krvnu grupu A u krvnu grupu 0. Enzim je svaki protein koji je u stanju da katalizuje neku biohemijsku reakciju u živim organizmima, piše BBC.

Naučnici sa britanske Kolumbije kažu da bi klinička istraživanja mogla početi uskoro. Objasnili su da su uz pomoć enzima iz crevnih bakterija uspjeli da uklone antigene s površine crvenih krvnih ćelija (eritrocita) davaoca krvi, prisutnih kod krvne grupe A, ali ne i kod krvne grupe 0.

Njihovo uklanjanje u ovom je procesu izuzetno je važno jer spomenuti antigeni mogu prouzrokovati kobnu imunu reakciju ako se uvedu u organizam osobe koja nema istu krvnu grupu. To znači da će imuni sistem primaoca krvi “pomisliti” da davalac s krvnom grupom A zapravo ima krvnu grupu 0 i neće je napasti misleći da je strano tijelo.

U vanrednim i hitnim situacijama često je vrlo malo vremena za provjeru krvne grupe pacijenta kojemu je hitno potrebna krv, zbog čega transfuzijske službe na zalihi moraju imati osiguranu dovoljnu količinu krvne grupe 0.

Podijeli s prijateljima