BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prepoznajte prve simptome menopauze

Menopauza je prirodno stanje u životu svake žene i tegobe koje se tada javljaju treba shvatiti ozbiljno, ali ne i previše dramatično jer postoje načini da se oni ublaže i prežive.Danas se obilježava Svjetski dan menopauze te vam skrećemo pažnju da uz pomoć pravilne dijagnoze, savjetovanjem sa stručnjacima i mjerama koje treba preduzeti – menopauza ne mora da bude bauk i smak svijeta za vas.

Žene obično ulaze u menopauzu oko pedesete godine, ali to nije pravilo i može da se desi i mnogo ranije, ali i kasnije. Hormonske promjene mogu da budu jačeg ili slabijeg intenziteta, ali svakako veoma utiču na emotivno i fizičko stanje žene.

Veoma je važno prepoznati prve simptome menopauze. Kada vam menstruacija postane sve ređa dok potpuno ne izostane, znajte da je vreme da odete lekaru. Kada prođe 12 meseci bez menstruacije – zvanično nastupa menopauza.

Ono na šta se veliki broj žena žali jesu valunzi ili naleti toplote koji najčešče traju 30 sekundi do 10 minuta i praćeni su drhtavicom i pojačanim znojenjem.Dobra vest je ta što valunzi prolaze za godinu do dve dana pa se telo bvraća normalnom funkcionisanju.

Primećena je i veća suhoća vagine kao i manja želja za seksom što sve utiče na privatni život i odnos sa partnerom. Često se dešava da se žene u menopauzi bude noću i češće sanjaju. Treba obratiti posebnu pažnju na kožu koja postaje suha, gubi elastičnost i gustinu, a dolazi i do pojave bora pa čak i staračkih pjega i mrlaj na licu. Usljed depigmentacije kože, lice gubi sjaj i svježinu koju je nekada imalo.

Česte promjene raspoloženja manifestuju se kao pomješane emocije koje mogu da dovedu do plača i razdražljivosti. Depresivna raspoloženja praćena su osjećajem iscrpljenosti, konstantnog umora i bezvoljnosti. Najveći broj žena suočava se sa opadanjem kose, njenim prpređivanjem i gubitkom elastičnosti.

Ne trebate da padate u očaj i pozdravljate se sa svojom mladosti. Ono što trebate da uradite jeste da preduzmete važne korake i počnete da brinete o sebi. Krećite se više jer vežbanjem i fizičkom aktivnošću oslobađate endorfin (hormon sreće), a uz to jačate kosti i mišiće, pomažete telu da ostane u dobroj formi.

Boravak na suncu i svježem vazduhu je najbolja i potpuno besplatna terapija jer hrani vaše tijelo vitraminom D. Obogatite jelovnik antioksidantima iz voća i povrća i smanjite alkohol i cigarete. Neka vam pri ruci uvek bude hidratantna krema jer koža postaje izraženo suha

 


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza